000 03769nam a2200469 i 4500
999 _c200453323
_d71535
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20231219000947.0
007 ta
008 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200453323
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE HUK YL’23 ÖZD
100 1 _aÖzdil, Özge
_eauthor
_9142261
245 1 0 _aTüketici hukuku bakımından sosyal medyada örtülü reklam /
_cÖzge Özdil; thesis advisor Betül Özlük.
246 1 1 _aCovered advertising in social media in terms of consumer law
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2023.
300 _axii, 140 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2023.
520 _aBu çalışmanın odak noktası, sosyal medyada yapılan örtülü reklamların ve bu reklamlar dolayısıyla sorumlu tutulabilecek kişilerin tespitidir. Bu tespit sonrası sosyal medyada yapılan örtülü reklamların önlenmesi için gerekli adımların atılması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda öncelikle örtülü reklamın ne olduğu en genel hâliyle incelenmiş ve daha sonra sosyal medya bakımından örtülü reklamların görünüş biçimleri ele alınmıştır. Örtülü reklamın hukuki niteliği ortaya konduktan sonra sorumluluk hukuku bakımından incelemeler yapılmış ve sorumlu tutulabilecek kişiler ile sorumluluğun kapsamı değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler yapılırken öncelikle Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Türk Borçlar Kanunu olmak üzere mevcut ulusal ve uluslararası düzenlemeler incelenmiş, örtülü reklam kavramı, örtülü reklamın hukuki niteliği, sosyal medya, sosyal medyada örtülü reklam ve örtülü reklamın sorumluluk hukuku bakımından değerlendirilmesi konuları ele alınmıştır.
520 _aThe focus of this study is the identification of covert advertisements on social media and the people who can be held responsible for these advertisements. After this determination, it is aimed to take necessary steps to prevent covert advertisements made on social media. In this context, first of all, covert advertising was examined in its most general form, and then the appearance forms of covert advertisements in terms of social media were discussed. After revealing the legal nature of covert advertising, investigations were made in terms of obligations law and the scope of responsibility and the persons who can be held responsible were evaluated. While making these evaluations, the existing national and international regulations, primarily TKHK and TBK, were examined, and the concept of covert advertisement, the legal nature of covert advertisement, social media, covert advertisement in social media and the evaluation of covert advertisement in terms of obligations law were discussed by making necessary researches on the internet in the light of technological developments.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aÖrtülü reklam
653 _aSosyal medya
653 _aSosyal medyada örtülü reklam
653 _aSorumluluk
653 _aEtkileyicilerin sorumluluğu
653 _aGüven sorumluluğu
653 _aCovert advertising
653 _aSocial media
653 _aResponsibility of influencers
653 _aTort liability
653 _aTrust responsibility
700 1 _aÖzlük, Betül
_eadvisor
_9142262
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z