000 04658nam a2200421 i 4500
999 _c200458724
_d76936
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20240815151147.0
007 ta
008 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200458724
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _aeng
099 _aTEZ TOBB SBE PSİ YL’23 ÇOB
100 1 _aÇoban, Semiha
_eauthor
_9144143
245 1 0 _aThe relationship between helicopter parenting and eating disorder symptoms in university students :
_bThe roles of parental emotional availability and emotion regulation difficulty /
_cSemiha Çoban; thesis advisor Ayşe Nuray Karancı.
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2023.
300 _axiv, 131 pages ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2023.
520 _aBu çalışma, helikopter ebeveynlik (HE) ile yeme bozukluğu belirtileri şiddeti arasındaki ilişkiye ve bu ilişkide anne-baba duygusal erişilebilirliği (DE) ile çocuğun duygu düzenleme güçlüğünün (DDG) aracılık rollerine odaklanmaktadır. Çalışmanın örneklemi, 303 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak çevrimiçi anket kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiler ikili korelasyon ve aracılık analizleri ile incelemiştir. Bulgular, annenin HE ile yeme bozukluğu belirtileri şiddeti arasında pozitif bir ilişkinin, çocuğun DDG aracılığıyla var olduğunu göstermektedir. Ayrıca, babanın DE ve çocuğun DDG seri aracılığıyla, babanın HE ve yeme bozukluğu belirtileri şiddeti arasında negatif yönlü bir ilişki ortaya çıkmıştır. Babanın HE ile DE arasında pozitif bir ilişki bulunurken, babanın DE ile çocuğun DDG arasında negatif bir ilişki bulunmuştur. Sonuçlar, helikopter ebeveynliğin üniversite öğrencileri üzerindeki etkileri konusunda yapılan araştırmalara katkı sağlamakta ve helikopter ebeveynliğin yeme bozukluklarına etkisini anlamak için ebeveynlerin duygusal erişilebilirliğini ve çocuğun duygu düzenleme güçlüğünü dikkate almanın önemini vurgulamaktadır. Bulgular, helikopter ebeveynliğin potansiyel olumsuz etkisini azaltmaya yönelik müdahaleler ve ebeveyn eğitim programları geliştirme konusunda ebeveynlere ve ruh sağlığı uzmanlarına ipuçları sunmaktadır. Ayrıca, bu çalışmanın güçlü yönleri, sınırlılıkları ve gelecekteki araştırmalar için öneriler tartışılmaktadır.
520 _aThis study investigates the relationship between helicopter parenting (HP) and eating disorder symptoms severity, with a focus on the mediating roles of parental emotional availability (EA) and emotion regulation difficulty among a sample of 303 Turkish university students. Quantitative research utilizing online survey was employed. Bivariate correlations and mediation analyses were conducted to analyze the data. The findings revealed an indirect positive association between maternal HP and eating disorder symptoms severity through emotion regulation difficulty. Additionally, paternal HP demonstrated a negative relationship with eating disorder symptoms severity through serial mediation of paternal EA and emotion regulation difficulty. There was a positive association between paternal HP and paternal EA, while the association between paternal EA and emotion regulation difficulty was negative. The results contribute to the growing body of research on the effects of HP on university students and emphasize the importance of considering both parental EA and emotion regulation difficulty in understanding the impact of HP on eating disorders. The findings have implications for parents and mental health professionals in developing interventions and parental education programs to mitigate the potential negative impact of helicopter parenting. Future research directions and limitations are also discussed.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aHelicopter parenting
653 _aEating disorders
653 _aParental emotional availability
653 _aEmotion regulation difficulty
653 _aHelikopter ebeveynlik
653 _aYeme bozuklukları
653 _aEbeveyn duygusal erişilebilirliği
653 _aDuygu düzenleme güçlüğü
700 1 _aKarancı, A. Nuray
_eadvisor
_953581
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z