000 04209nam a2200445 i 4500
999 _c200458726
_d76938
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20240815145339.0
007 ta
008 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200458726
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE TSR YL’23 DEM
100 1 _aDemirkaya, Burak
_eauthor
_9144146
245 1 0 _aTürkiye Radyo Televizyon Kurumu'nun (TRT) ve özel tv kanallarının kimlik jeneriklerinin görsel iletişim tasarımı bağlamında karşılaştırılmalı olarak incelenmesi /
_cBurak Demirkaya; thesis advisor Zaliha İnci Karabacak.
246 1 1 _aA comparative examination of the title designs of Turkish Radio and Televısion and private tv channels within the framework of visual communication design
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2023.
300 _axiii, 142 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2023.
520 _aGünümüzde kimlik jenerikleri gelişen teknolojilerin sunduğu imkanlarla ve iletişim, pazarlama, hareketli grafik tasarım gibi farklı alanlarla işbirliği halinde TV kanalları açısından önemini gittikçe arttırmaktadır. Görsel iletişim tasarımı bağlamında TRT (TRT1, TRT2, TRT Spor, TRT Çocuk) ve özel TV kanallarının (TV8, Kanal D, Fox, Show TV, ATV, Star TV) kimlik jeneriklerinin karşılaştırmalı incelemesini sunan bu çalışmada jenerikler Roland Barthes'ın göstergebilimsel çözümleme yöntemi aracılığıyla incelenmiştir. Çalışmanın bulguları, görsel iletişim tasarımı açısından karşılaştırıldığında TRT kanalları ile özel kanalların kimlik jeneriklerinde tasarım ve kullanılan görsel dil açısından farklılıklar olduğunu göstermektedir. TRT kanalları ile özel kanalların kimlik jeneriği tasarımlarında renk paleti, görsel efektler, müzik, ses, tasarım üslubu açısından farklılıklar bulunmaktadır. TRT kanallarının kimlik jeneriklerinde müzik, destinasyon seçimi (Kapadokya, Göbeklitepe), önemli günlerin temsili (milli bayramlar), görseller (Türk bayrağı, sekiz köşeli yıldız) bağlamında milli unsurların ön plana çıktığı görülmektedir.
520 _aIn today's world, identity titles are increasingly gaining importance for TV channels through the opportunities offered by evolving technologies and in collaboration with various fields such as communication, marketing, and motion graphic design. In this study, which presents a comparative analysis of the identity titles of TRT (TRT1, TRT2, TRT Sports, TRT Kids) and private TV channels (TV8, Kanal D, Fox, Show TV, ATV, Star TV) in the context of visual communication design, the titles were examined using Roland Barthes' semiotic analysis method. When the findings of the study are compared from visual communication design framework it can be seen that there are differences between title designs of TRT channels and private channels in terms of design and visual language. There are differences between TRT Channels and private channels regarding colour pallette, visual effects, music sound, and design style. In the identity title designs of TRT channels, it is seen that national elements come to the fore in the context of music, destination selection (Cappadocia, Göbeklitepe), representation of important days (national bayrams), visuals (Turkish flag, eight-pointed star).
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aGörsel iletişim tasarımı
653 _aJenerik tasarımı
653 _aKimlik jeneriği tasarımı
653 _aTRT
653 _aÖzel tv kanalları
653 _aVisual communication design
653 _aTitle design
653 _aIdentity title design
653 _aPrivate tv channels
700 1 _aKarabacak, Z. İnci
_eadvisor
_9127581
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z