000 04726nam a2200457 i 4500
999 _c200458731
_d76943
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20231219000950.0
007 ta
008 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200458731
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE TSR YL’23 BOS
100 1 _aBostancı, Pınar
_eauthor
_9144151
245 1 0 _aİç mimarlık öğrencilerinin tasarım yaklaşımının sinematik iç mekân analizleri ile desteklenmesi :
_bsineiçmekân ders modeli örneği /
_cPınar Bostancı; thesis advisor Meryem Yalçın.
246 1 1 _aFormation of interior architectural students' design approach through cinematic interior space analysis: proposal of "cinterıors" course model
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2023.
300 _axxv, 375 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2023.
520 _aBu çalışma, içmimarlık öğrencilerinin sinema filmi iç mekânlarını analiz etmeyi öğrenerek iç mekânda atmosfer tasarımı anlayışlarının ne derece gelişebileceğini araştırmak üzere yapılmıştır. Bu kapsamda Sineİçmekân adı verilen bir ders modeli kurgulanarak içmimarlık öğrencileri üzerinde araştırma yapılmıştır. Nitel araştırma modellerinden eylem araştırması yapılarak gerçekleştirilen bu çalışmada veri toplama aracı olarak mevcut durum analiz formları, mekân analiz formu, jüri değerlendirme formu, görüşmeler ve gözlem tekniği kullanılmıştır. Bu tezde; (1) sinema ve mekân ilişkisi kapsamında yapılan çalışmalara, (2) sinema ve içmimarlık disiplinlerinin etkileşimine, (3) sinemada iç mekân temsili ve bu temsilin araştırma için belirlenen kriterler ışığında nasıl incelendiğine, (4) yapım tasarımı ödüllü filmler üzerinden yapılan mekân okumalarına, (5) hazırlanan ders modelinin genel yapısı, içeriği ve sürecine, (6) araştırmanın yöntemine, (7) araştırmadan elde edilen bulgulara ve (8) bulguların yorumlanması ile araştırmadan elde edilen sonuca yer verilmiştir. Çalışmada Sineİçmekân ders modelinin içmimarlık öğrencilerinin mekân atmosferi oluşturmasına olumlu katkılarının olduğu ve ders modelinin öğrenciler ile uzmanlardan alınan dönütler doğrultusunda geliştirilebileceği tespit edilmiştir. Bu bağlamda tezin sinema ve içmimarlık disiplinlerinin etkileşimini kurmakla birlikte içmimarlık eğitimine katkı sağlaması hedeflenmiştir.
520 _aThis study investigates the development of interior architecture students' understanding of atmospheric design in interior spaces through the analysis of cinema film interiors using "CinTeriors" course model. Action research, a qualitative method, was employed, utilizing various data collection tools. This thesis explores the following aspects: (1) previous studies on the relationship between cinema and space, (2) the interaction between cinema and the discipline of interior architecture, (3) the examination of interior space representation in films and its analysis based on predefined criteria, (4) spatial analysis conducted on award-winning films in terms of their production design, (5) the overall structure, content, and process of the developed course model, (6) the research methodology, (7) the findings obtained from the research, and (8) the interpretation of the findings and the resulting conclusion. The study concludes that "CinTeriors" course model positively contributes to the creation of spatial atmospheres by interior architecture students and can be further enhanced based on feedback received from students and experts. Thus, the thesis aims to establish a connection between the disciplines of cinema and interior architecture and contribute to the education of interior architecture.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aSinema ve iç mekan
653 _aSinematik iç mekan analizleri
653 _aSinema iç mekan atmosferi
653 _aSenografi
653 _aSinema ve iç mekan ders modeli
653 _aCinema and interior space
653 _aCinematic interior space analysis
653 _aInterior space atmosphre in cinema
653 _aSnenography
653 _aCinema and interior space course model
700 1 _aYalçın, Meryem
_eadvisor
_9125898
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z