000 05160nam a2200457 i 4500
999 _c200458744
_d76956
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20231219000951.0
007 ta
008 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200458744
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE PSİ YL’23 KAR
100 1 _aKaradaş, Buket
_eauthor
_9144163
245 1 0 _aLisansüstü psikoloji programlarındaki öğrencilerin alan tercihlerinde kişilik, çocukluk çağı örselenme yaşantıları ve algılanan ebeveyn tutumlarının rolü /
_cBuket Karadaş; thesis advisor Gözde İkizer.
246 1 1 _aSexual satisfaction in married individuals: the role of sexual self schemas, meta-mood, and emotion expression
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2023.
300 _axi, 121 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2023.
520 _aBu çalışmanın amacı, lisansüstü psikoloji programlarını tercih eden öğrencilerin (klinik psikoloji programı /diğer psikoloji programları) alan tercihlerinde, çocukluk dönemi örselenme yaşantılarının, algılanan ebeveyn tutumlarının ve kişilik özelliklerinin rolünü incelemektir. Bunun yanında, alan tercihlerinde rol oynayan farklı değişkenlerin de ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Bu amaçlar doğrultusunda karma yöntemlerden eş zamanlı gömülü desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmına, lisansüstü psikoloji programlarında eğitim gören 89 katılımcı dahil edilmiştir. Katılımcılara sırasıyla Demografik Bilgi Formu, Beş Faktör Kişilik Ölçeği Kısa Formu, Kısaltılmış Algılanan Ebeveyn Tutumları Ölçeği- Çocuk Formu (KAET-Ç) ve Çocukluk Dönemi Örselenme Yaşantıları Ölçeği Kısa Formu (ÇÖYÖ-KF) verilmiştir. Nitel kısımda, lisansüstü psikoloji programlarında eğitim gören 79 öğrencinin açık uçlu bir soruya verdiği yanıtlar tematik analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Nicel araştırma bulguları, klinik dışı diğer psikoloji programlarında eğitim gören öğrencilerin annelerinin tutumunda yüksek düzeyde aşırı koruyuculuk ve reddedicilik, babalarının tutumlarında ise yüksek düzeyde reddedicilik algılama ihtimallerinin fazla olduğunu göstermektedir. Ek olarak bu grubun, kişiliğin duygusal dengesizlik boyutunda daha yüksek puanlar alma olasılığı daha yüksektir. Nitel araştırma bulguları da nicel bulguları desteklemektedir. Alan tercihlerinde etkili görülen faktörler klinik psikoloji programlarında sekiz, diğer psikoloji programlarında beş ana tema altında toplanmıştır. Sonuçlar alanyazın çerçevesinde tartışılmaktadır.
520 _aThis study aims to investigate the role of childhood traumatic experiences, perceived parental attitudes and personality traits in the major choices of students who prefer to pursue postgraduate psychology programs (clinical psychology programs /other psychology programs). Additionally, it was also aimed to explore other variables affecting students' major choices. For this purpose, a concurrent embedded mixed methods design was used. The quantitative part of the study included 89 participants from postgraduate psychology programs. The participants were given the Demographic Information Form, short version of the Big Five Inventory (BFI-10), the Egna Minnen Betraffande Uppfostran-Short Form (S-EMBU) and the short form of the Childhood Trauma Questionnaire (CTQ-SF) respectively. In the qualitative part, the responses of 79 students studying in postgraduate psychology programs to an open ended question were analyzed by thematic analysis method. Quantitative research findings show that students studying in other non-clinical psychology programs are more likely to perceive high levels of overprotection and rejection in their mothers' attitudes and high levels of rejection in their fathers' attitudes. Also, this group is more likely to score higher on the emotional stability dimension of personality. Qualitative research findings also support the quantitative findings. The factors found to be influential on major preferences were grouped under eight main themes in clinical psychology programs and five main themes in other psychology programs. The results were discussed within the framework of the literature.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aYaralı şifacı
653 _aÇocukluk dönemi örselenme yaşantıları
653 _aAlgılanan ebeveyn tutumu
653 _aKişilik
653 _aKarma yöntem
653 _aWounded healer
653 _aChildhood trauma
653 _aPerceived parental attitudes
653 _aPersonality
653 _aMixed method
700 1 _aİkizer, Gözde
_eadvisor
_9142243
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z