000 07617nam a2200433 i 4500
999 _c200458807
_d77019
003 TR-AnTOB
005 20231228122658.0
007 ta
008 171111s2023 xxu e mmmm 00| 0 eng d
035 _a(TR-AnTOB)200458807
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _aeng
099 _aTEZ TOBB FBE MİM YL’23 GÜR
100 1 _aGürsel, Tuğçe
_eauthor
_9144214
245 1 0 _aMetamorphosis of first-year architecture students :
_binsights from shelter and designer chests /
_cTuğçe Gürsel; thesis advisor Aktan Acar.
246 1 1 _aMimarlık öğrencilerinin dönüşümü: barınak ve tasarımcı sandıkları incelemeleri
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsü,
_c2023.
300 _axviii, 119 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Eylül 2023
520 _aBu tez, Temel Tasarım Stüdyosunu, oyun tabanlı öğrenme ve gelişim ortamını kendisine esas alarak, öğrencilerin önceki öğrenmelerini yok saymayan, bunu bir tasarım ortamı olarak değil, öğrencinin ve yürütücünün gelişiminin ve dönüşümünün izlenebileceği bir açık alan olarak görmektedir. Temel Tasarım Stüdyosunda, öğrencinin kendi gelişim ve öğrenme sürecini izleyebilmesi, kendi yaptıklarından geri bildirim alabilmesi hedefiyle 'Tasarımcı Sandığı' ve 'Barınak' alanları oluşturulmuştur. Bu sayede kendi gelişiminin denetimini eline alabilmekte ve devam ettirebilmektedir. Bu tez, Tobb Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi'ndeki birinci sınıf mimarlık öğrencilerinin Temel Tasarım Stüdyosu bağlamındaki gelişimini ve evrimini incelemektedir. Çalışma öncelikle öğrencilerin 'Tasarımcı Sandıkları', 'Barınakları' ve stüdyo çalışmalarını inceleyerek ilerlemelerini izlemeyi ve anlamayı amaçlamaktadır. Bu araştırmaya iki temel soru rehberlik etmektedir: Stüdyo süresince öğrencilerin 'Tasarımcı Sandığı' ve 'Sığınak' projelerinin derinlemesine analizi yoluyla beceri ve yeteneklerdeki değişimler gözlemlenebilir mi ve bir yıl süren araştırma süreci boyunca öğrencilerin faaliyetleri analiz edilerek öğrencilerin gelişimi nasıl etkili bir şekilde izlenebilir ve anlaşılabilir? Araştırma, Piaget, Vygotsky ve Dewey dahil olmak üzere, bilişsel gelişim evreleri, aktif öğrenme ve sosyal etkileşimlerin rolünü vurgulayan temel eğitim teorilerine dayanmaktadır. Teorik araştırma sonuçlarına dayalı olarak, öğrencilerin gelişiminin izlenebilmesi amacıyla, 'Tasarımcı Sandıkları' ve 'Barınak' çalışmalarının analizi yoluyla gerçekleşmiştir. Öğrencilerin 'Tasarımcı Sandığına' ekledikleri içerikler ile 'Barınakta' yaptıkları çalışmalar, haftalık zaman çerçevesinde karşılaştırmalı bir şekilde incelenmiştir. Bu karşılaştırma için, öğrenci bazında çalışmalar öncelikle kronolojik olarak düzenlenmiştir. Kronolojik sıralama içerisinde, öğrencilerin çalışmalarında ortaya çıkan değişiklikler, dönüşümler ve farklılaşmaların izleri araştırılmıştır. Bu değişimlerin yaygın mı yoksa özgün mü olduğu değerlendirilmiştir. Bir değişim söz konusu olduğunda bu değişimin bağlantılı olabileceği diğer parametreleri anlayabilmek için stüdyo işlerine bakılmıştır. Bu işlere bakılırken, grup işlerinde grubun diğer elemanlarının çalışmalarıyla karşılaştırmalı taramalar yapılmıştır. Ayrıca, tekrarlayan öğrenciler ile düzenli devam eden öğrenciler arasındaki benzerlikler ve farklılıklar da incelenmiştir. Bu benzer dönüşümler bir araya getirilerek gruplandırılmış ve ortak özellikler belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen bulgular, öğrencilerin gelişimsel yörüngelerinde Asimilasyon, Deneme, Uyum, Kaos, Heyecan ve Entegrasyon gibi farklı aşamaları ortaya koymaktadır. Bu tez, tasarım eğitimi yaklaşımlarının geliştirilmesine katkıda bulunarak, salt tasarım sonuçlarından ziyade öğrenme ve gelişim sürecini vurgulamaktadır.
520 _aThis thesis considers the Basic Design Studio as a game-based learning and developmental environment, emphasizing the importance of not disregarding students' prior learning experiences. Instead of viewing it solely as a design space, it perceives it as an open area where both student and instructor development and transformation can be tracked. In the Basic Design Studio, 'Designer's Chest' and 'Shelter' areas have been established with the goal of allowing students to monitor their own progress, receive feedback on their work, and take control of their own development. This thesis examines the development and evolution of first-year architecture students at TOBB Economics and Technology University within the context of the Basic Design Studio. The study primarily aims to track and understand students' progress by analyzing their 'Designer's Chests,' 'Shelters,' and studio work. Two fundamental questions guide this research: Can changes in skills and abilities be observed through an in-depth analysis of students' 'Designer's Chest' and 'Shelter' projects throughout the studio period? And how can students' development be effectively tracked and understood through an analysis of their activities over a one-year research period? The research is based on fundamental educational theories emphasizing cognitive development stages, active learning, and social interactions, including theorists such as Piaget, Vygotsky, and Dewey. Based on the results of theoretical research, the analysis of 'Designer's Chest' and 'Shelter' projects was conducted to enable the tracking of students' development. The contents added to the 'Designer's Chest' and the work done in the 'Shelter' were comparatively examined within a weekly time frame. For this comparison, student works were primarily organized chronologically. Within this chronological order, changes, transformations, and differences in students' works were investigated. It was evaluated whether these changes were common or unique. When a change was identified, studio projects were examined to understand other parameters that might be related to this change. During this examination, comparative scans were made of group works with the works of other group members. Additionally, similarities and differences between recurring students and regularly attending students were examined. These similar transformations were grouped together, and common characteristics were sought. The findings from this study reveal various stages in students' developmental trajectories, such as Assimilation, Experimentation, Adaptation, Chaos, Excitement, and Integration. This thesis contributes to the development of design education approaches by emphasizing the learning and developmental process rather than just design outcomes.
653 _aMimarlık eğitimi
653 _aTemel tasarım eğitimi
653 _aDigital oyun tabanlı öğrenme
653 _aMinecraft education edition
653 _aBilişsel gelişim
653 _aArchitectural education
653 _aBasic design education
653 _aDigital game-based learning
653 _aMinecraft education edition
653 _aCognitive development
700 1 _aAcar, Aktan
_9128798
_eadvisor
710 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bFen Bilimleri Enstitüsü
_977078
942 _cTEZ
_2z