000 04773nam a2200409 i 4500
999 _c200459534
_d77746
003 TR-AnTOB
005 20240126133553.0
007 ta
008 171111s2023 xxu e mmmm 00| 0 eng d
035 _a(TR-AnTOB)200459534
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _aeng
099 _aTEZ TOBB FBE MİM YL’23 AKA
100 1 _aAkarsu, Semih
_eauthor
_9144780
245 1 0 _aPhotography as a tool for architectural criticism :
_bIwan Baan's photographs of CCTV and Heydar Aliyev Mentre /
_cSemih Akarsu; thesis advisor Sibel Acar.
246 1 3 _aMimari eleştiri aracı olarak fotoğraf: Iwan Baan'ın CCTV ve Haydar Aliyev merkezi fotoğrafları
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsü,
_c2023.
300 _axv, 93 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Aralık 2023
520 _aİcadından bu yana fotoğraf, mimari gelişmeleri ve mimarlık bilgisini belgelemek, eğitmek ve yaymak, belirli stilleri tanıtmak veya bir mimarın çalışmasının benzersiz özelliklerini vurgulamak için önemli bir araç olmuştur. Mimari fotoğrafçılığın temsili niteliği, fotoğrafın mimariyi nasıl tasvir ettiği konusunda tartışma konusu olmuştur. Mimari fotoğrafların tasvir ettikleri binaları gerçekten temsil edip etmediği konusunda süregelen bir tartışma vardır. Gerçeğe uygunluğu tartışmaya açık olsa da, her fotoğrafın, fotoğrafçının yorumunu yansıttığı ve basit tasvirin ötesinde ekstra bir anlam katmanı oluşturduğu açıktır. Mimarlığın insanları çeşitli şekillerde etkileyen çok yönlü bir meslek olduğu göz önüne alındığında, özellikle mimarlıkla fiili karşılaşma ihtimalinin sınırlı olduğu düşünüldüğünde, mimarlığın fotoğraflanma biçimi mimarlık söylemi açısından büyük önem taşır. Bu tez, mimari fotoğrafların binaların salt temsilinden daha fazlası olarak hizmet edebileceğini ileri sürmektedir. Fotoğraflar, yapılı çevreye yönelik incelikli eleştirileri ve yorumları iletme yeteneğine sahiptirler. Çalışma, mimari eleştiri üretmek için kullanılabilecek çerçevenin retorik anlayışı ve özne ile gözlemcinin tarihsel kuruluşu üzerinden, anlamın kurulmasında temel unsur olan fotoğrafik çerçeveyi analiz etmektedir. Bu iddiayı destekleyecek şekilde Iwan Baan'ın CCTV ve Haydar Aliyev Merkezi'nin iki fotoğraf serisi incelendi. Baan'ın benzersiz yorumu ve projenin mimarlarının tanınmış statüsü nedeniyle seçilmişlerdir.
520 _aSince its invention, photography has been a key tool for documenting, educating, and disseminating architectural developments and knowledge of architecture, promoting specific styles, or highlighting the unique characteristics of an architect's work. The representative quality of architectural photography has been a subject of discussion regarding how the photograph portrays architecture. There is an ongoing debate about whether architectural photographs truly represent the buildings they depict. While factual accuracy remains up for discussion, it's clear that each photograph reflects the photographer's interpretation, adding an extra layer of meaning beyond simple depiction. Given that architecture is a multifaceted profession that affects people in various ways, the way it is photographed holds utmost importance for the discourse on architecture, especially considering the limited possibility of actual encounters with the architecture. This thesis argues that architectural photographs can serve as more than mere representations of buildings. They possess the ability to convey subtle critiques and commentary on the built environment. The study analyzes the photographic frame as the principal element in establishing the meaning, through the rhetorical understanding of frame and the historical establishment of subject and observer, which can be employed to produce architectural criticism. Two photographic series of Iwan Baan, CCTV and Heydar Aliyev Center are examined in support of this claim. They have been selected because of Baan's unique interpretation and renowned status of the project's architects.
653 _aArchitectural photography
653 _aArchitectural criticism
653 _aRepresentation
653 _aFrame
653 _aMimari fotoğraf
653 _aMimari eleştiri
653 _aTemsil
653 _aÇerçeve
700 1 _aAcar, Sibel
_9144781
_eadvisor
710 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bFen Bilimleri Enstitüsü
_977078
942 _cTEZ
_2z