000 04675nam a2200457 i 4500
999 _c200459687
_d77899
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20240206104131.0
007 ta
008 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200459687
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE TSR YL’23 ADA
100 1 _aAda, Cansu
_eauthor
_9144867
245 1 0 _aBlokzincir teknolojisinin tasarım süreçlerine entegrasyonu ve tasarım eğitimine etkisi /
_cCansu Ada; thesis advisor Ahmet Fatih Karakaya.
246 1 1 _aIntegration of blockchain technology into design processes and its impact on design education
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2023.
300 _aiv, 184 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Aralık 2023.
520 _aEndüstriyel devrimler, otomasyon uygulamaları aracılığıyla iş süreçlerine hız ve verimlilik kazandırarak modern iş dünyasını dönüştürmüştür. Bu dönüşüm, akıllı teknolojilerin günlük yaşamdaki rolünü artırarak, konfor ve yaşam kalitesi alanlarında kayda değer iyileştirmeler sunmaktadır. Özellikle, işlem şeffaflığı ve güvenliğini önemli ölçüde artıran Blokzincir teknolojisi, sosyal ve ekonomik yapıları kökten değiştirerek iş dünyasından günlük hayata kadar geniş bir etki yaratmaktadır. Bu çalışmada, Blokzincir teknolojisinin tasarım eğitimine entegrasyonu ve bu entegrasyonun tasarım eğitim süreçlerine olan etkileri hem lisans hem de yüksek lisans düzeyindeki tasarım stüdyoları bağlamında incelenmiştir. Araştırma, teknoloji adaptasyonu ve öğrencilerin teknolojiye karşı tutumları gibi belirlenen değişkenlerin önemini vurgulayarak, eğitim stratejilerinin bu çeşitlilik ve farklılıkları dikkate alarak özelleştirilmesinin gerekliliğini ortaya koymuştur. Blokzincir teknolojisinin eğitimdeki entegrasyonunun, şeffaflık ve etkileşimi artırarak, bu alanda gelecekte gerçekleştirilecek uygulamalar ve araştırmalar için sağlam bir temel oluşturması hedeflenmektedir. Araştırmanın sonuçları, Blokzincir teknolojisinin eğitim alanındaki potansiyelini ve etkin kullanımını ortaya koyarken, tasarım öğrencilerinin bu teknolojiye yönelik olumlu tutumlarını belgelemekte ve gelecekteki eğitim modellerinin geliştirilmesine yönelik öneriler sunmaktadır.
520 _aIndustrial revolutions have transformed the modern business world by infusing speed and efficiency into business processes through automation applications. This transformation has elevated the role of smart technologies in daily life, leading to significant improvements in the realms of comfort and quality of life. Notably, Blockchain technology, which significantly boosts transaction transparency and security, has revolutionized social and economic structures, creating a wide-ranging impact from the business sector to everyday life. This study explores the integration of Blockchain technology into design education and its effects on the processes of design education at both undergraduate and graduate levels. The research emphasizes the importance of variables such as technology adaptation and student attitudes towards technology, highlighting the need to customize educational strategies considering these diversities and differences. It aims to establish a strong foundation for future applications and research in this area by enhancing transparency and interaction through the integration of Blockchain technology in education. The findings of the study reveal the potential and effective use of Blockchain technology in the field of education, documenting the positive attitudes of design students towards this technology and offering suggestions for the development of future educational models.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aEğitimde blokzincir teknolojisi
653 _aTasarım eğitimi
653 _aTasarım stüdyosu
653 _aTeknoloji kullanımı
653 _aÖğrenme üzerinde teknolojik etki
653 _aBlockchain technology in education
653 _aDesign education
653 _aDesign studio
653 _aTechnology usage
653 _aTechnologial impact on learning
700 1 _aKarakaya, Ahmet Fatih
_eadvisor
_9140579
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z