000 04766nam a2200433 i 4500
999 _c200459701
_d77913
001 200436491
003 TR-AnTOB
005 20240213133837.0
007 ta
008 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200459701
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _aeng
099 _aTEZ TOBB SBE TSR YL’23 ÇIN
100 1 _aÇınar, Berfu
_eauthor
_9144916
245 1 0 _aVisual analysis of logo and logotypes in cyberpunk films /
_cBerfu Çınar; thesis advisor Hülya İz Bölükoğlu.
246 1 1 _aSiberpunk filmlerde logo ve logotypeların görsel analizi
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2023.
300 _axiv, 98 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Aralık 2023.
520 _aCyberpunk, 40 yıllık sürekliliği, Bilim Kurguya dayanan kökleri, edebi ve görsel temaları zamanının kültürel yapılanmalarıyla birleşen etkili bir pazarlama stratejisi ile çok güçlü bir türdür. Cyberpunk filmleri, türün tanınırlığı ve kalıcılığı adına büyük önem taşımaktadır. Tür, özelinde oluşturulan film, metinsel ve görsel uygulamalarla kolayca tanımlanabilir. Bu uygulamalar aynı zamanda başarılı bir marka kimliğinin de öncül ve gerekli bileşenleridir. Bu yapı bir film markası için de geçerlidir. Logo ise markanın metinsel ve görsel gereksinimlerini bir araya getiren bir unsurdur. Film markalarının da birleştirici unsuru logo/logotype'larıdır. Logonun markanın özelliklerini bütüncül bir formda sunduğu düşünüldüğünde, türün temelini oluşturan film markalarının logo/logotype'ları Cyberpunk kapsamında tanımlanabilir ya da tanımlanmasına katkıda bulunabilir. Bu bağlamda bu tezde, Cyberpunk'ın tanınmasına katkıda bulunan, aynı zamanda türü temsil eden filmlerin logo/logotype'ları türü nasıl ve hangi şekillerde tanımladıklarını çözümlemek amacı ile; tipografi, renk şeması ve stil uygulamaları çerçevesinde görsel analiz yoluyla incelenmiştir. Cyberpunk filmlerinin logo/logotype'ları, aynı tür içinde yer almalarına rağmen yalnızca kendi film markalarını temsil etmektedir çünkü markalaşmanın en önemli fonksiyonu, markayı rakiplerinden ayıracak farklılaştırıcı unsurlar oluşturmaktır. Bu bağlamda, film logolarının türü tanımlayabilmesi için türün oluşumundan itibaren ortak estetik anlayışı taşıyan logo/logotype uygulamaları kullanmak türün tanınırlığını ve beraberinde marka değerini güçlendirme potansiyeli taşımaktadır.
520 _aCyberpunk is a very strong genre with 40 years of perseverance; with its' roots embedded in a grounded Science Fiction, literary and visual themes submerged with timely cultural interventions and a remarkable marketing strategy. Genre-essential Cyberpunk films are crucial for genres' vast recognition and tenacity. A genre-essential film is easily identifiable through its' textual and visual applications. These applications are also initial to and necessary components for a successful brand identity. Preferably, a logo is a compact representation of textual and visual applications of a brand, including, a film brand. In this context, a genre-essential film brands' logo/logotype is identified as and/or help identify the Cyberpunk genre. Accordingly, in this dissertation, films that not only contributed the understanding of Cyberpunk but actively formed the genre are observed through visual analysis of their logo/ logotypes in the framework of typography, color scheme and stylistic elements in order to evaluate the ways in which they identify as or help identify the Cyberpunk genre. Logo/logotype of a genre-essential film brand exists to represent itself, even though they exist within the same genre framework, since brandings' foremost purpose is to establish differentiators to set the brand apart from competition. Therefore, adopting a similar aesthetic to logo/logotypes, from the very beginnings a genre is promisingly advantageous for the enhancing recognition along with its' brand value.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aCyberpunk
653 _aBranding
653 _aVisual identity
653 _aLogo
653 _aLogotype
653 _aSiberpunk
653 _aMarkalaşma
653 _aGörsel kimlik
700 1 _aBölükoğlu, Hülya İz
_eadvisor
_9144917
_d1945-
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z