000 | 02091cam a2200301 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 200460704 | ||
003 | TR-AnTOB | ||
005 | 20240604151235.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 171121s1971 tu 000 0 tur d | ||
040 |
_aBGZ _beng _erda _cBGZ _dTR-AnTOB |
||
041 | 0 | _atur | |
050 | 1 | _aPL248.T365 | |
090 |
_aPL248.T365 _bK473 1971 |
||
100 | 1 |
_aTaner, Haldun, _d1915-1986 _eauthor _948216 |
|
245 | 1 | 0 |
_aKeşanlı Ali Destanı : _bsersem kocanın kurnaz karısı / _cHaldun Taner. |
250 | _aBirinci basım Mart 1971 | ||
264 | 1 |
_aİstanbul : _bBilgi Yayınevi, _c1971. |
|
300 |
_a228 pages ; _c21 cm |
||
336 |
_atext _2rdacontent _btxt |
||
337 |
_aunmediated _2rdamedia _bn |
||
338 |
_avolume _2rdacarrier _bnc |
||
490 | 0 |
_aBilgi yayınları ; _v119 _aTiyatro dizisi ; _v22 |
|
520 | _aKeşanlı Ali Destanı dilden dile çevrilerek dünyanın pek çok ülkesinde sahnelenmiş; oyuncusu ve seyircisiyle bütünleşmiş; dahası, Türk tiyatrosuna yıllarca öncülük etmiş bir başyapıt. Haldun Taner’in “gecekondu ortamında bir kahramanlık mitosunun parodisi” dediği, modern epik tiyatronun en güzel örneklerinden biri sayılan oyunda, geleneksel gösteri sanatlarımızın birçok özelliği çağdaş bir yorumla sunuluyor. Yaratılan tipler öylesine gerçek, öylesine canlı ki, hemen her toplumun sosyal ve ekonomik açıdan benzerlik gösteren kesimlerinde karşımıza çıkıveriyorlar. Bu nedenle, Sineklidağ efsaneleri Keşanlı Ali ve Zilha ister İstanbul’da, ister Berlin’de, ister Londra, Beyrut ve Budapeşte’de, isterse Hamburg’da, nerede olursa olsun hep aynı ilgi ve sevgiyle karşılandı. “Bizim geleneklerimizden, bizim insanımız ve konularımızdan yola çıkıp, bütün bunları, öz Türkçemiz ve bize özgü bir görüş biçimi ile çağdaş dünyanın verileriyle aktarmak”tan söz ediyordu ‘tiyatro düşünürü’ Haldun Taner... Keşanlı Ali Destanı’nda büyük usta işte bu sözünü yerine getiriyor. | ||
650 | 0 |
_aTürk tiyatrosu _946501 |
|
942 |
_2lcc _cBK |
||
999 |
_c200460704 _d78916 |