000 02091cam a2200301 i 4500
001 200460704
003 TR-AnTOB
005 20240604151235.0
007 ta
008 171121s1971 tu 000 0 tur d
040 _aBGZ
_beng
_erda
_cBGZ
_dTR-AnTOB
041 0 _atur
050 1 _aPL248.T365
090 _aPL248.T365
_bK473 1971
100 1 _aTaner, Haldun,
_d1915-1986
_eauthor
_948216
245 1 0 _aKeşanlı Ali Destanı :
_bsersem kocanın kurnaz karısı /
_cHaldun Taner.
250 _aBirinci basım Mart 1971
264 1 _aİstanbul :
_bBilgi Yayınevi,
_c1971.
300 _a228 pages ;
_c21 cm
336 _atext
_2rdacontent
_btxt
337 _aunmediated
_2rdamedia
_bn
338 _avolume
_2rdacarrier
_bnc
490 0 _aBilgi yayınları ;
_v119
_aTiyatro dizisi ;
_v22
520 _aKeşanlı Ali Destanı dilden dile çevrilerek dünyanın pek çok ülkesinde sahnelenmiş; oyuncusu ve seyircisiyle bütünleşmiş; dahası, Türk tiyatrosuna yıllarca öncülük etmiş bir başyapıt. Haldun Taner’in “gecekondu ortamında bir kahramanlık mitosunun parodisi” dediği, modern epik tiyatronun en güzel örneklerinden biri sayılan oyunda, geleneksel gösteri sanatlarımızın birçok özelliği çağdaş bir yorumla sunuluyor. Yaratılan tipler öylesine gerçek, öylesine canlı ki, hemen her toplumun sosyal ve ekonomik açıdan benzerlik gösteren kesimlerinde karşımıza çıkıveriyorlar. Bu nedenle, Sineklidağ efsaneleri Keşanlı Ali ve Zilha ister İstanbul’da, ister Berlin’de, ister Londra, Beyrut ve Budapeşte’de, isterse Hamburg’da, nerede olursa olsun hep aynı ilgi ve sevgiyle karşılandı. “Bizim geleneklerimizden, bizim insanımız ve konularımızdan yola çıkıp, bütün bunları, öz Türkçemiz ve bize özgü bir görüş biçimi ile çağdaş dünyanın verileriyle aktarmak”tan söz ediyordu ‘tiyatro düşünürü’ Haldun Taner... Keşanlı Ali Destanı’nda büyük usta işte bu sözünü yerine getiriyor.
650 0 _aTürk tiyatrosu
_946501
942 _2lcc
_cBK
999 _c200460704
_d78916