000 05015nam a2200385 i 4500
001 200460917
003 TR-AnTOB
005 20240610153458.0
007 ta
008 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200460917
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _aeng
099 _aTEZ TOBB SBE MIS YL’24 DEM
100 1 _aDemirok, Recai
_eauthor
_9145751
245 1 0 _aPush and pull factors in international students' decision-making processes :
_bcase of Somali students in Türkiye /
_cRecai Demirok ; thesis advisor Kadir Aydın Gündüz.
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2024.
300 _axii, 106 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2024.
520 _aUluslararası öğrenci hareketliliği son çeyrek yüzyılda dört kat artmıştır. Türkiye ise, aynı dönemde kayda değer bir sıçrama göstererek uluslararası öğrenci girişinde yirmi katlık bir artış yaşamıştır. Bu tez, Somalili öğrenci göçünü, çok çeşitli faktörlerin söz konusu olduğu dikkate değer bir vaka olarak ele alarak, bu öğrencilerin neden ve nasıl Türkiye'ye geldiklerini incelemeyi amaçlamaktadır. Göç ve uluslararası öğrenci hareketliliği literatüründen faydalanan çalışma, uluslararası öğrencilerin karar verme süreçlerini makro, mikro ve mezo düzeylerde incelemektedir. Bu araştırma, 'küresel merkezde öne çıkan destinasyonlara odaklanan mevcut araştırmaların sunduğu teori ve çerçevelerden faydalanmakla birlikte, analitik amaç, gelişmekte olan bir ev sahibi ülkenin Somalili öğrencilerin gözünde nasıl hızla uygun bir seçeneğe dönüştüğünü ortaya koymaktır. Ampirik analiz, Somali kökenli otuz öğrenciyle yapılan yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmelere dayanmaktadır. Bulgular, göç öncesi faktörlerin makro düzeyde tüm öğrenciler için ortak olduğunu ortaya koymaktadır. Özel okul öğrencileri iş beklentileri ve aile etkisi gibi mikro düzeydeki faktörlerden etkilenirken, devlet okulu öğrencileri mezo düzeydeki faktörlerden etkilenmiştir. Türkiye'nin makro düzeydeki politikalarının ve mezo düzeydeki kolaylaştırıcı kurumlarının her iki grup için de etkili olduğu görülmüştür. Uluslararası öğrencileri rasyonel tüketiciler olarak gören piyasa odaklı varsayımların aksine, uluslararası eğitim sisteminin periferisinde yer alan öğrencilerin karar verme süreçlerine hem kısa hem de uzun vadeli planlarını şekillendirdiği iddia edilen fayda maksimizasyonunu engelleyen sınırlı bilgi ve çeşitli zorluklar etki etmiştir.
520 _aInternational Student Mobility (ISM) has increased four times over the last quarter-century. Meanwhile, showing a remarkable leap, Türkiye has experienced a twenty-time increase in international student inflow. Somali student immigration is a worth-considering case, where a wide range of factors are underway, and this thesis aims to examine why and how these students ended up in Türkiye. Drawing on the literature on migration and ISM, this study analyzes the decision-making processes of international students at the macro, micro, and meso-levels. Although the research benefits from the theories and frameworks offered by the extant research which has focused on the popular destinations at the 'global center', the analytical purpose is to reveal how an emerging host country has turned into a viable option rapidly in the eyes of the Somali students. The empirical analysis is based on semi-structured, in-depth interviews with 30 students of Somali origin. The findings reveal that macro-level pre-migration factors were common to all students. While private school students were influenced by micro-level factors such as job prospects and family influence, public-school students were influenced by meso-level factors. Türkiye's policies at the macro-level and facilitating institutions at the meso-level were found to be effective for both groups. Contrary to market-driven assumptions that consider international students as rational consumers, the decision-making processes of these students who were at the periphery of the international education system were marked by limited information and various challenges that impede the alleged utility maximization in both short and long-term plans.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aInternational student mobility
653 _aPush-pull factors
653 _aTürkiye
653 _aUluslararası öğrenci hareketliliği
653 _aİtici-çekici faktörler
700 1 _aGündüz, Kadir Aydın
_eadvisor
_9132935
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z
999 _c200460917
_d79129