000 03684nam a2200445 i 4500
001 200460977
003 TR-AnTOB
005 20240815145339.0
007 ta
008 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200460977
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE TSR YL’24 IŞK
100 1 _aIşkın, Rana
_eauthor
_9145772
245 1 0 _aOkul öncesi dönem çocuklarına kavram öğretiminde görsel iletişim tasarımının rolü :
_bçocuk kitapları üzerinden bir inceleme /
_cRana Işkın ; thesis advisor Zaliha İnci Karabacak.
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2024.
300 _axv, 132 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2024.
520 _aOkul öncesi dönem çocuklarına kavram öğretimi için kullanılan kitapların görsel iletişim tasarımı öge ve ilkelerine uygun tasarlanması önem arz etmektedir. Araştırmada amaçlı örneklem olarak seçilen Bebek Üniversitesi Hikâyeli İlk Kavramlarım serisi iç ve dış yapı başlıkları altında incelenmiştir. Araştırmada kitapların tasarım ilke ve ögelerini kullanmada ortak bir dile sahip olup olmadığı ve kavramsal vurguyu yapıp yapmadığı, içerik ve resimleme ilişkisinin kurulup kurulamadığı gibi soruların cevapları içerik analizi yöntemi kullanılarak aranmıştır. İncelenen kitaplarda görsel ve dilsel öğelerin iş birliği ve kavramların hikâyeleştirilmesinde özne rolü üstlenen karakterler aracılığıyla kavramsal vurgunun sağlandığı görülmektedir. Bebek Üniversitesi serisinde ilk iki kitapta farklı bir üslup benimsenmekle birlikte genel olarak tasarım dilinin ortak olduğu ve kitapların içerik ve resimleme ilişkisine sahip olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
520 _aIt is important that the books used to teach concepts to preschool children are designed in accordance with visual communication design elements and principles. Baby University First Concept Stories series, which was selected as a purposeful sample in the research, was examined under the headings of internal and external structure. In the research, finding answers to questions such as whether the books have a common language in using design principles and elements, whether they make conceptual emphasis, whether the relationship between content and illustrations can be established, were sought using the content analysis method. In this story series examined, it is seen that conceptual emphasis is provided through the cooperation of visual and linguistic elements and the characters that play the subject role in the narration of concepts. Although a different style is adopted in the first two books of the Baby University series, it has been concluded that the design language is generally common and the books have a relationship between content and illustration.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aKavram
653 _aKavram öğretimi
653 _aGörsel iletişim tasarımı
653 _aOkul öncesi dönemi
653 _aÇocuk kitapları
653 _aConcept
653 _aConcept teaching
653 _aVisual communication design
653 _aPreschool period
653 _aChildren's books
700 1 _aKarabacak, Z. İnci
_eadvisor
_9127581
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z
999 _c200460977
_d79189