000 | 04563nam a2200457 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 200462727 | ||
003 | TR-AnTOB | ||
005 | 20241010161656.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d | ||
035 | _a(TR-AnTOB)200462727 | ||
040 |
_aTR-AnTOB _beng _erda _cTR-AnTOB |
||
041 | 0 | _aeng | |
099 | _aTEZ TOBB SBE TSR YL’24 MEN | ||
100 | 1 |
_aMendi, Feyza _eauthor _9147229 |
|
245 | 1 | 0 |
_aA Proposal of child-Friendly play space design model "skillscape" / _cFeyza Mendi ; thesis advisor Meryem Yalçın. |
246 | 1 | 1 | _aÇocuk dostu oyun alanı tasarım modeli önerisi "skillscape" |
264 | 1 |
_aAnkara : _bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, _c2024. |
|
300 |
_axv, 182 pages : _billustrations ; _c29 cm |
||
336 |
_atext _btxt _2rdacontent |
||
337 |
_aunmediated _bn _2rdamedia |
||
338 |
_avolume _bnc _2rdacarrier |
||
502 | _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2024. | ||
520 | _aÇocuk gelişimi, toplumun geleceğini belirleyen kritik bir unsur olduğundan, çocukların yaşadıkları çevrenin özellikle erken çocukluk döneminde doğru şekillendirilmesi büyük önem taşımaktadır. Çocuklar, mekânda çeşitli deneyimler yaşadıkça mekân bilinci oluşur, algıları uyarılır ve motor gelişimleri desteklenir. Oyun, çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal, dilsel ve sosyal gelişimini destekleyen önemli bir öğrenme sürecidir. Bu nedenle, çocuk dostu mekânlar amacına uygun tasarım kriterlerine göre şekillendirilmelidir. Bu çalışmanın amacı, "gelişim dostu" mekân anlayışına yönelik bir model geliştirmektir. Çocuk gelişimini destekleyen mekânsal kriterler belirlenmiş ve örnek bir oyun mekânı önerisi sunulmuştur. Önerilen mekân, erişilebilirlik/ergonomi, güvenlik, estetik, kişisel alan, yaratıcılık, düzen, meydan okuma, hiyerarşi ve özerklik gibi kavramları ele alırken; hayal gücü, merak ve yaratıcılığı destekleyen zengin fiziksel uyaranlara sahip, esnek ve dönüştürülebilir bir tasarıma sahiptir. Tasarım için araştırma yöntemi benimsenmiş, literatür taraması ve anketler ile yarı yapılandırılmış görüşmelerle veriler toplanmıştır. Araştırmada, çocuğun bütünsel gelişimini etkileyen ve katkı sağlayan kriterler belirlenmiş, oyun mekânının nasıl şekillenmesi gerektiği üzerinde durulmuştur. SkillScape oyun alanı modeli, çocuk gelişimini çeşitli açılardan destekleyen bir örnek olarak alana katkı sağlamayı hedeflemektedir. | ||
520 | _aConsidering that child development determines the core of a society, addressing every aspect of children's needs should be the primary concern of society. It is crucial for children to live in a supportive environment which significantly influences their education and overall development. For the development of spatial awareness, sensory stimulation, and motor skills, children must have diverse experiences within their environment, primarily acquired through play. Correspondingly, the objective of this study is to develop a model for "child-friendly" play spatial design. After identifying the spatial criteria that support child development, a sample play space is proposed. The proposed space addresses concepts such as; accessibility/ergonomics, safety, aesthetics, personal space, creativity, order, challenge, hierarchy, and autonomy. It is designed as a flexible, transformable environment with rich physical stimuli that foster imagination, curiosity, and creativity. The methodology of this study involves a research-for-design approach. Initially, the educational role of play and play spaces in child development was examined and analyzed through a literature review. Subsequently, the prominent design criteria were evaluated from the perspectives of space designers and child development experts through surveys and semi-structured interviews. The SkillScape play space model aims to contribute to the field as an exemplary space that supports child development from various aspects. | ||
650 | 7 |
_aTezler, Akademik _2etuturkob _932546 |
|
653 | _aPlay | ||
653 | _aSpace | ||
653 | _aDevelopment friendly | ||
653 | _aExperience | ||
653 | _aEarly childhood | ||
653 | _aOyun | ||
653 | _aMekan | ||
653 | _aGelişim dostu | ||
653 | _aDeneyim | ||
653 | _aErken çocukluk | ||
700 | 1 |
_aYalçın, Meryem _eadvisor _9125898 |
|
710 | 2 |
_aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. _bSosyal Bilimler Enstitüsü _995247 |
|
942 |
_cTEZ _2z |
||
999 |
_c200462727 _d80939 |