000 03863nam a2200457 i 4500
001 200462743
003 TR-AnTOB
005 20241011150429.0
007 ta
008 171111s2024 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200462743
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE İŞL YL’24 ÖZK
100 1 _aÖzkan, Alara Deniz
_eauthor
_9147243
245 1 0 _aGüvene dayalı mesleklerde markalaşma kriterleri /
_cAlara Deniz Özkan ; thesis advisor Berna Tarı Kasnakoğlu.
246 1 1 _aBranding criteria for credence based jobs
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2024.
300 _ax, 159 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2024.
520 _aBu çalışma, güvene dayalı mesleklerde kişisel markalaşma kriterlerini araştırmayı amaçlamakta olup, özellikle doktorlar, üniversite profesörleri ve oto tamircilerine odaklanmaktadır. Araştırma, bu mesleklerde başarılı kişisel markalaşmaya katkıda bulunan önemli nitelikleri belirlemektedir. Karma yöntem yaklaşımı kullanılarak gerçekleştirilen çalışmada, temel nitelikleri belirlemek için 80 katılımcı ile ön anketler yapılmış, ardından bu niteliklerin önemini değerlendirmek için 303 kişiye detaylı anketler uygulanmıştır. Bulgular, doktorlar için işinde iyi, yenilikçi ve bakımlı olma gibi nitelikleri desteklerken üniversite profesörleri için işinde iyi, yenilikçi ve adaletli olma gibi niteliklerin önemli olduğunu göstermektedir. Oto tamircileri için ise işinde iyi, deneyimli ve titiz olma gibi nitelikler ön plana çıkmaktadır. Her meslek için elde edilen nitelikler ve bu niteliklere o meslek grubu spesifiğinde atfedilen değer farklıdır. Bu bulgular, güvene dayalı mesleklerde profesyonel itibar ve başarının artırılmasında belirli kişisel markalaşma niteliklerinin önemini vurgulamaktadır.
520 _aThis study aims to investigate personal branding criteria in credence based professions, with a particular focus on doctors, university professors and auto mechanics. The research identifies important attributes that contribute to successful personal branding in these professions. Using a mixed methods approach, the study conducted preliminary surveys with 80 respondents to identify key attributes, followed by detailed surveys with 303 respondents to assess the importance of these attributes. The findings show that while doctors favour qualities such as being good at their job, innovative and well-groomed, university professors favour qualities such as being good at their job, innovative and fair. For auto mechanics, qualities such as being good at their job, experienced and meticulous come to the fore. The qualifications obtained for each occupation and the value attributed to these qualifications in the specific occupational group are different. These findings emphasise the importance of certain personal branding attributes in enhancing professional reputation and success in credence based professions.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aKişisel markalaşma
653 _aGüvene dayalı meslekler
653 _aDoktorlar
653 _aÜniversite profesörleri
653 _aOto tamircileri
653 _aPersonel branding
653 _aCredence based services
653 _aDoctors
653 _aUniversity professors
653 _aAuto mechanics
700 1 _aKasnakoğlu, Berna Tarı
_eadvisor
_987058
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z
999 _c200462743
_d80955