000 03125nam a2200445 i 4500
001 200462792
003 TR-AnTOB
005 20241022110806.0
007 ta
008 171111s2024 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200462792
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE İŞL YL’24 AKT
100 1 _aAktaş, Muhammed Şemseddin
_eauthor
_9147290
245 1 0 _aZ kuşağının faydacı ve hazcı tüketim anlayışları /
_cMuhammed Şemseddin Aktaş ; thesis advisor Meltem Türe.
246 1 1 _aGeneratıon Z's utilitarian and hedonistic consumption approaches
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2024.
300 _ax, 73 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2024.
520 _aBu tez kapsamında jenerasyonlara, Z kuşağı özelliklerine, tüketim türlerine ve tüketim alışkanlıklarına ilişkin detaylı bilgiler verilmiş olup zamanla değişen tüketim alışkanlıklarının Z kuşağında nasıl bir etki oluşturduğuna dair çıkarımlar yapılmaya çalışılmıştır. 12 adet katılımcı ile birebir mülakatlar gerçekleştirilerek bizzat Z kuşağının kendisinden faydacı ve hazcı tüketim anlayışlarına dair bilgiler alınmıştır. Z kuşağının hangi faydacı ürünleri bir haz ürünü olarak gördükleri veya hangi haz ürününü artık faydacı olarak gördüklerine dair çıkarımlar yapılması amaçlanmıştır. Bu sayede hem en büyük ekonomik güç haline gelmeye başlayan Z kuşağının tüketim davranışlarını anlayabilmek, hem de şirketlere bu doğrultuda ipuçları sağlamak amaçlanmaktadır.
520 _aThe purpose of this thesis, detailed information on generations, characteristics of Generation Z, consumption types and consumption habits has been given and inferences have been tried to be made about the impact of changing consumption habits on Generation Z. 12 one-on-one interviews were conducted with the participants and information was obtained from Generation Z itself about their utilitarian and hedonistic consumption approaches. It is aimed to make inferences about which utilitarian products Generation Z sees as a pleasure product or which pleasure products they now see as utilitarian. In this way, it is aimed both to understand the consumption behaviors of Generation Z, which has become the biggest economic power, and to provide clues to companies in this direction.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aZ kuşağı
653 _aTüketim
653 _aFaydacı
653 _aHazcı
653 _aHedonik
653 _aGen Z
653 _aConsumption
653 _aUtilitarian
653 _aHedonistic
700 1 _aTüre, Meltem
_eadvisor
_9144927
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z
999 _c200462792
_d81004