000 03598nam a2200433 i 4500
001 200462810
003 TR-AnTOB
005 20241024104850.0
007 ta
008 171111s2024 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200462810
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE TSR YL’24 TUR
100 1 _aTuran, Başak
_eauthor
_9147308
245 1 0 _aYapay zekânın görsel iletişim tasarımı alanına yansımaları /
_cBaşak Turan; thesis advisor Filiz Şenler.
246 1 1 _aReflections of artificial ıntelligence on visual communication design
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2024.
300 _axii, 101 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Temmuz 2024.
520 _aYapay zekâ, günlük yaşantımızda yer aldığı gibi görsel iletişim tasarımı alanında da bulunmaya ve daha sık kullanılmaya başlanmıştır. Bu araştırmada yapay zekâ ve görsel iletişim tasarımı alanındaki etkileşim farklı boyutlarda incelenecektir. Tasarımcı ve yapay zekâ ilişkisi, yapay zekâ tarafından üretilen tasarımların tasarıma özgü kriterlere göre gösterdiği performans, eğitim alanında kullanımı gibi görsel iletişim tasarımını günümüzde kullanımı ve gelecekte oluşabilecek potansiyeli ortaya koymak amaçlanmaktadır. Anket çalışması ve derinlemesine görüşmelerle yapay zekâ hakkında ne kadar bilgi sahibi olunduğu, yapay zekâ kullanımının olumlu ve olumsuz yönleri ve gelecekte karşılaşabilecek durumlara yönelik ayrıntılı bir analiz çalışması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler bulgular bölümünde yorumlanmış ve sonuç bölümünde yapay zekânın görsel iletişim tasarımı alanına yansımaları ortaya konulmuştur.
520 _aArtificial intelligence has started to be found and used more frequently in the field of visual communication design as well as in our daily lives. In this research, the interaction between artificial intelligence and visual communication design will be analysed in different dimensions. It is aimed to reveal the relationship between designer and artificial intelligence, the performance of designs produced by artificial intelligence according to design-specific criteria, the use of visual communication design today, such as its use in the field of education, and the potential that may occur in the future. A detailed analysis of how much information is known about artificial intelligence, the positive and negative aspects of the use of artificial intelligence and the situations that may be encountered in the future were analysed through questionnaires and in-depth interviews. The data obtained are interpreted in the findings section and the reflections of artificial intelligence on the field of visual communication design are presented in the conclusion section.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aYapay zeka
653 _aGörsel iletişim tasarımı
653 _aTasarım
653 _aTasarım geleceği
653 _aArtificial intelligence
653 _aVisual communication design
653 _aDesign
653 _aFuture of design
700 1 _aŞenler, Filiz
_eadvisor
_9125436
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z
999 _c200462810
_d81022