000 02327cam a2200337 i 4500
001 200463652
003 TR-AnTOB
005 20250121104802.0
007 ta
008 220316t20242024tu a 000 0 tur d
020 _a9786258044539
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
050 1 4 _aN85
_b.Ö97 2024
090 _aN85
_b.Ö97 2024
100 1 _aÖzsoy, Vedat
_948466
_eauthor
245 1 0 _aGörsel sanatlar öğretim programları ve öğretmen yeterlikleri /
_cVedat Özsoy.
250 _a2. Baskı.
264 1 _aAnkara :
_bPegem akademi yayıncılık,
_c2024.
264 4 _c©2024
300 _aviii, 248 pages :
_billustrations ;
_c23 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
500 _aÖğretmenlik dünyanın en eski mesleklerinden biridir. Yazı henüz icat edilmemişken, ilk insanın mağara duvarlarına, çanak ve çömleklerin yüzeylerine, ilk meskenlerinin duvarlarına yaptıkları iki boyutlu görsel betimlemeleri; ilkel binalardan irili ufaklı pişmiş toprak kaplara, metal, taş ve mermer heykellere kadar üç boyutlu sanat eserlerini yapanların, çocuklarına veya diğerlerine bunları öğretirken yaptıkları iş aslında bugün kendilerine görsel sanatlar öğretmeni dediğimiz bir meslek grubunun yaptığı işti. Bir meslek alanını iyi bilmemiz, o meslekte deneyim sahibi olmamız o alanı iyi öğretebileceğimiz anlamına gelmez. Öğretmen, uzun yıllara dayalı olarak elde edilmiş bilgi ve deneyimlerle oluşturulan öğretim yöntemlerini kendi beceri ve mesleki yeterliğiyle zenginleştirip kullanarak, bireyin bir meslek alanında yetişmesi ve kariyer sahibi olması, toplumda kendine iyi bir yer edinebilmesi için, sistemli bir eğitim ve öğretim sağlayan kişidir. Görsel Sanatlar Öğretim Programları ve Öğretmen Yeterlikleri adlı bu kitap görsel sanatlar öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının sanat ve tasarım alan bilgilerini eğitime dönüştürmede gereksinim duyacakları temel bilgi, beceri ve belgeleri kendilerine sunmak amacıyla hazırlanmış mesleki bir kaynaktır.
504 _aBIB
650 7 _aSanat
_xÇalışma ve öğretim
_2etuturkob
_914009
942 _2lcc
_cBK
999 _c200463652
_d81864