000 05618cam a2200421 i 4500
001 200463664
003 TR-AnTOB
005 20250123170128.0
007 ta
008 s2012 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200463664
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ GAZI FBE MİM YL'11 ULU
100 1 _aGüleç, Gülşah
_eauthor
_9147952
245 1 0 _aÇağdaş mimarlıkta bağlamın yeniden kavramsallaştırılması üzerine eleştirel bakış /
_cGülşah Güleç ; thesis advisor Zeynep Uludağ.
246 1 4 _aA critical view on the re-conceptualization of context in contemporary architecture
264 1 _aAnkara :
_bGazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,
_c2011.
300 _axvii, 129 pages :
_billustrations ;
_c30 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü 2011
520 _aTez, geçmiş ve güncel mimarlık kuramları üzerinden bağlamın kavramsallaştırılmasını ve bağlamsalcılığın çağın özgün söylemi haline gelmesini tartışmaktadır. Bağlama ilişkin kavramlar ve tasarım yöntemlerinin değerlendirilmesi ve belgelenmesi için öncelikle çağdaş mimarlığa bakmak gerekir. Bu kapsamda bağlamın mimari kuram ve pratikteki işlerliği, kavrama dair farklı söylem, öneri ve uygulamalar üzerinden araştırılmıştır.Geç 1970lere dek `fiziksel' ve `kültürel' olmak üzere iki temel alanda değerlendirilen bağlam tartışmaları, genellikle biçimsel ve tarihsel bir söylem ile geliştirilmiştir. Bu dönemden sonra bağlamın farklı bir yolla ele alınmasını öngören yenilik arayışları başlamıştır. Yeni bağlamsalcılık, `fiziksel' ve `kültürel' bakış çerçevesindeki bağlam tartışmalarından hareketle kendi mimarlık dilini oluşturmuştur. Bu dil, `üçüncü türden' bir bakış olarak çağdaş-bağlamsal söylemi ortaya koyar. Tez çalışmasında bu söylem, Zaha Hadid, Steven Holl, Bernard Tschumi, Rem Koolhaas, Peter Eisenman, Jacques Herzog, Pierre de Meuron, Peter Zumthor gibi güncel mimarlarla örneklendirilmiştir. Bu mimarların getirdiği yeni bakış ile genellikle biçimsel açıdan sınırlayıcı, tarihsel açıdan analojik bir mimarlığa işaret etmiş olan bağlamsalcılıkta mimarlık ve yer arasındaki ilişki yeniden tartışmaya açılmıştır.Tezde çağdaş-bağlamsal söylem, bağlamsalcılığı süreklilik, yenilik, gerçeklik ve olay gibi ortak bir kavram grubu ile ele alan Koolhaas, Eisenman, Herzog&de Meuron ve Zumthor aracılığıyla tartışılmaktadır. Bu mimarlar, iç-dış-peyzaj-yerleşme sınırlarını farklı dönemlere ve disiplinlere ait kavram, araç, yöntem ve imgeler aracılığıyla tanımlayarak bağlamı yeniden kurmuş ve anlamlandırmışlardır. Küresel mimarlığın ürünü olan çalışmaları, geleneksel ve yenilikçi bağlamsalcılığın farkını ortaya koymuş, bağlamı bölgesel ve arkaik değil evrensel ve güncel değerler ile ele alarak bugünün mimarlığını yeniden şekillendirmiştir.
520 _aThe thesis discusses the conceptualization of context and becoming of contextualism an original discourse of era via past and current architectural theories. For the evaluation and documentation of the contextual concepts and design methods at first it is necessary to look at the contemporary architecture. In this content the operation of the context in architectural theory and practice is searched via different discourses, suggestions and applications.Until late 1970s context debates evaluated in `physical? and `cultural? areas were generally developed with a formal and historical discourse. After this period searches on newness, that foresee a different context discuss, were initiated. New contextualism constitutes its own architectural language through the discusses within the framework of `physical? and `cultural? view. This language displays contemporary-contextual discourse as a `third view?. This discourse in the thesis is illustrated via contemporary architects like Zaha Hadid, Steven Holl, Bernard Tschumi, Rem Koolhaas, Peter Eisenman, Jacques Herzog, Pierre de Meuron, Peter Zumthor. With their new approaches contextualism which is generally defined with a limited formalism and a historical analogy is re-discussed in terms of architecture and space relationship.In the thesis contemporary-contextual discourse is discussed through Koolhaas, Eisenman, Herzog&de Meuron and Zumthor who display contextualism with a shared concept group like continuity, newness, reality and event. These architects re-established and re-defined context by determining borders of inside-outside-landscape-settlement that are discussed before with concepts, instruments, methods and images belonging to different periods and disciplines. Their works as the products of the global architecture display the difference between conventional and innovative contextualism and they re-shape today?s architecture by introducing context with universal and current values instead of regional and archaic ones.
653 _aÇağdaş Mimarlık
653 _aBağlamsalcılık
653 _aBağlam
653 _aYer
653 _aContemporary Architecture
653 _aContextualism
653 _aContext
653 _aPlace
700 1 _aUludağ, Zeynep
_eadvisor
_9147893
710 _aGazi Üniversitesi.
_bFen Bilimleri Enstitüsü
_978502
942 _cTEZ
_2z
999 _c200463664
_d81876