000 04457nam a2200457 i 4500
001 200463891
003 TR-AnTOB
005 20250204134152.0
007 ta
008 171111s2024 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200463891
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE İŞL YL’24 TON
100 1 _aTonya, Pelin Azizoğlu
_eauthor
_9148059
245 1 0 _aOtonom sürüş teknolojilerinin benimsenmesinde tüketici tutumları ve stratejik pazarlama /
_cPelin Azizoğlu Tonya ; thesis advisor MeltemTüre.
246 1 1 _aConsumer attitudes and strategic marketing in the adoption of autonomous driving technologies
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2024.
300 _axi, 97 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Aralık 2024.
520 _aBu çalışmanın amacı, Türkiye'deki tüketicilerin otonom sürüş teknolojilerine yönelik tutumlarını, algılarını ve bu teknolojilere olan güven düzeylerini derinlemesine anlamaktır. Bu tez, otonom sürüş teknolojilerinin Türkiye'deki tüketici kabulünü artırmak için gerekli stratejik yaklaşımlar ve düzenlemeler hakkında öneriler de sunmaktadır. Araştırmanın ilk aşamasında, katılımcılara bir anket uygulanarak yaklaşık 200 kişiden veri toplanmıştır. İkinci aşamada ise, katılımcıların teknolojiye tutumları temel alınarak belirli özelliklere göre seçilen 20 kişiyle yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Elde edilen nitel veriler, Tematik Analiz yöntemi kullanılarak incelenerek katılımcıların teknolojiye dair tutumları, otonom sürüş teknolojilerine dair farkındalıkları, güven algıları ile bu teknolojilerin günlük yaşamdaki kullanım potansiyelleri değerlendirilmiştir. Sonuçlar, katılımcıların genel olarak otonom sürüş teknolojilerini faydalı bulduklarını, ancak kontrol kaybı, güvenlik endişeleri ve altyapı eksiklikleri gibi faktörlerin güvenlerini olumsuz etkilediğini göstermektedir. Katılımcılar arasında, arkadaşlarından duydukları, haberlerden ve videolardan edindikleri bilgilerle veya doğrudan deneyimleyerek otonom sürüş teknolojilerine daha olumlu yaklaşanlar olduğu gözlemlenmiştir.
520 _aThe aim of this study is to gain an in-depth understanding of consumers' attitudes, perceptions, and trust levels towards autonomous driving technologies in Turkey. This thesis also provides recommendations for strategic approaches and regulations necessary to increase consumer acceptance of autonomous driving technologies in Turkey. In the first phase of the research, a survey was conducted with approximately 200 participants to collect data. In the second phase, semi-structured interviews were carried out with 20 individuals selected based on specific characteristics related to their attitudes towards technology. The qualitative data obtained were analyzed using Thematic Analysis to evaluate participants' attitudes towards technology, their awareness of autonomous driving technologies, their trust perceptions, and the potential for these technologies to be integrated into daily life. The findings indicate that participants generally find autonomous driving technologies beneficial, but factors such as loss of control, safety concerns, and infrastructure deficiencies negatively affect their trust. It was observed that among the participants, those who approached autonomous driving technologies more positively did so after hearing from friends, obtaining information through news and videos, or directly experiencing the technology.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aOtonom sürüş teknolojileri
653 _aTüketici tutumları
653 _aGüven algısı
653 _aTeknoloji kabulü
653 _aPazarlama stratejileri
653 _aAutonomous driving technologies
653 _aConsumer attitudes
653 _aTrust perception
653 _aTechnology acceptance
653 _aMarketing strategies
700 1 _aTüre, Meltem
_eadvisor
_9144927
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z
999 _c200463891
_d82103