000 07034nam a2200433 i 4500
001 200464093
003 TR-AnTOB
005 20250313101844.0
007 ta
008 171111s2024 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200464093
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _aeng
099 _aTEZ TOBB FBE MİM YL’24 KEK
100 1 _aKeklik, Mehtap
_eauthor
_9148348
245 1 0 _aMultidimensional digital game and learning space for basic design studio :
_bManifold Garden /
_cMehtap Keklik ; thesis advisor Aktan Acar.
246 1 1 _aTemel tasarım stüdyosu için çok boyutlu dijital oyun ve öğrenme ortamı: Manifold Garden
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsü,
_c2024.
300 _axxi, 147 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Aralık 2024.
520 _aBu tez, dijital çağın öğrencileri ile geleneksel eğitim sistemleri arasındaki bariyerleri aşmayı amaçlayarak dijital oyunların mimarlık eğitimine entegrasyonunu ele almaktadır. Dijital çağda doğan öğrenciler, ezbere dayalı öğrenme yaklaşımlarına uyum sağlamakta zorlanmakta ve bu durum, eğitimcileri alternatif yöntemler geliştirmeye yönlendirmektedir. Bu bağlamda, dijital oyun tabanlı öğrenme öne çıkan bir yaklaşım olarak ortaya çıkmaktadır Tez, mekansal bir puzzle oyun olan Manifold Garden'ın mimarlık eğitimi temel tasarım stüdyosunda bir egzersiz olarak kullanımını incelemektedir. "Yer-leş-ik" olarak adlandırılan Manifold Garden egzersizi, yerçekimi manipülasyonu, sonsuz mekanlar ve tekrarlayan çevreler gibi oyun mekaniklerinden faydalanarak, mekanı çok katmanlı bir deneyim ve etkileşim alanına dönüştürmeyi amaçlamaktadır. Egzersiz, öğrencilerden, duvar, tavan, rampa, merdiven ışık ve gölge gibi mekan kurucu unsurların önemini dikkate alarak gerçek dünya fizik kuralları ile var olamayacak bir mekanın yeniden üretimini beklemektedir. Çalışma, 2021-2022, 2022-2023 ve 2023-2024 akademik yıllarında TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Temel Tasarım Stüdyosu derslerinde gerçekleştirilen Yer-leş-ik egzersizlerinden elde edilen verilere dayanmaktadır. Veriler, ders sırasında aktif bir iletişim aracı olarak kullanılan Microsoft Teams platformundan ve öğrencilerin OneNote sayfalarından toplanmıştır. Bu veriler; öğrenci yorumlarını, süreç boyunca paylaşılan görsel ve yazılı içerikleri ve egzersizlerin sonuçlarını içermektedir. Bir tasarım egzersizi olan çalışma, tasarımlar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar, öğrencilerin tasarım seçimleri, karşılaşılan problemler ve bu problemlere karşı geliştirilen çözüm stratejileri, önceki çalışmaların etkileri ve egzersizden elde edilen bilgilerin sonraki çalışmalara yansımalarını incelemektedir. Literatür taraması ve Yer-leş-ik egzersizinden elde edilen sonuçlar, dijital oyunların eğitim bağlamında güçlü bir potansiyel sunduğunu göstermektedir. Manifold Garden, birinci sınıf mimarlık öğrencilerine mekansal deneyimlerini farklı perspektiflerden geliştirebilecekleri yeni bir deneyim ve etkileşim aracı sunmaktadır. Öte yandan, Yer-leş-ik egzersizi öğrencileri, dijital olarak oluşturulmuş ve imkasız fiziksel kurallarla yönetilen bir mekanın gerçek dünya ile entegrasyonundan doğan bir dizi tasarım problemine yaklaşmaya teşvik ederek, farklı stratejiler geliştirmelerini ve bu problemlere farklı açılardan bakmalarını sağlamaktadır. Birçok öğrencinin, geçmiş öğrenimlerinden yararlandığı ve Yer-leş-ik egzersizinden edindikleri çeşitli bilgileri sonraki projelerine aktardığı gözlemlenmiştir.
520 _aThis thesis addresses the integration of digital games into architectural education, aiming to overcome the barriers between students of the digital age and traditional educational systems. Students born into the digital era often struggle to adapt to rote-based learning approaches, prompting educators to develop alternative methods. In this context, digital game-based learning emerges as a prominent approach. This thesis examines the use of Manifold Garden, a spatial puzzle game, as an exercise in the basic design studio of architectural education. The Manifold Garden exercise, named "Yer-leş-ik" aims to transform space into a multilayered experiential and interactive domain by leveraging game mechanics such as gravity manipulation, infinite spaces, and recursive environments. The exercise requires students to reproduce a space that cannot exist in the real world, taking into account the importance of spatial elements such as walls, ceilings, stairs, ramps, light, and shadow. The study is based on data obtained from the Yer-leş-ik exercises, conducted in the Basic Design Studio course at TOBB University of Economics and Technology during the 2021-2022, 2022-2023, and 2023-2024 academic years. The data were collected from the Microsoft Teams platforms and the students' OneNote pages, used as an active communication tool during the courses. These data include student comments, visual and written content shared throughout the process, and the results of exercises. The study examines similarities and differences among the designs, students' design choices, problems encountered, solution strategies developed, the influence of previous works, and the reflection of the knowledge gained from the exercise in subsequent projects. The literature review and the results obtained from Yer-leş-ik exercise demonstrate that digital games offer a strong potential in the educational context. Manifold Garden provides first-year architecture students with a new experiential and interactive space where they can develop their spatial understanding from different perspectives. The Yer-leş-ik exercise, on the other hand, encourages students to approach a series of design problems arising from the integration of a digitally created space, governed by impossible physical rules, with the real world, prompting them to develop different strategies and view these problems from multiple angles. It was observed that many students benefited from their prior learning and transferred various insights gained from the Yer-leş-ik exercise to their subsequent projects.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aArchitectural education
653 _aBasic design studio
653 _aDigital game-based learning
653 _aManifold garden
653 _aMimarlık eğitimi
653 _aTemel tasarım stüdyosu
653 _aDijital oyun tabanlı öğrenme
653 _aManifold garden
700 1 _aAcar, Aktan
_eadvisor
_9128798
710 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bFen Bilimleri Enstitüsü
_977078
942 _cTEZ
_2z
999 _c200464093
_d82305