000 04215nam a2200457 i 4500
001 200465588
003 TR-AnTOB
005 20250926145347.0
007 ta
008 171111s2025 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200465588
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE PSİ YL’25 YÖR
100 1 _aYörük, Buse
_eauthor
_9150140
245 1 0 _aSosyal medyada psikoloji :
_bizlenimler ve psikoterapi beklentileri /
_cBuse Yörük ; thesis advisor İlknur Dilekler Aldemir.
246 1 1 _aPsychology on social media: perceptions and psychotherapy expectations
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2025.
300 _axii, 145 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Ağustos 2025.
520 _aBu tez çalışmasının amacı; sosyal medyadaki psikoloji temalı içeriklerin psikoterapiye ilişkin beklentileri nasıl şekillendirdiğini ve içeriklere yönelik izlenimleri hem daha önce psikoterapi deneyimi olmayan bireyler hem de psikoterapistlerin perspektifinden incelemektir. Bu amaç doğrultusunda psikoterapi deneyimi olmayan on iki birey ve sosyal medyadaki psikoterapi içerikleri hakkında bilgisi olan on iki psikoterapistle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler refleksif tematik analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Bireyler sosyal medyada psikoterapiye dair edinilen bilgilerin kimi zaman kendilerine ve psikoterapi sürecine katkısını vurgularken kimi zaman kafa karışıklığı yaratabileceğini belirtmişlerdir. Psikoterapistler ise, bu içeriklerin bireyin psikoterapi beklentilerini çeşitli yönlerde şekillendirirken kişilere zarar verici etkileri olabileceğini de vurgulamışlardır. Her iki grup da içeriklerin psikoterapiye yönlendirici etkisi olduğunu ifade etmiştir. Bulgular, sosyal medyadaki psikoloji temalı içeriklerin kişiler üzerindeki ve psikoterapi beklentilerine yönelik etkisinin çift yönlü olabileceğini göstermektedir. Bu nedenle psikoterapistlerin bu beklentileri dikkate alarak süreci yapılandırmalarının önemi ortaya konmaktadır.
520 _aThe aim of this thesis is to examine how psychology-themed content on social media shapes psychotherapy expectations and how these contents are perceived from the perspectives of both individuals without prior therapy experience and psychotherapists. For this purpose, semi-structured interviews were conducted with twelve individuals with no psychotherapy experience and twelve psychotherapists familiar with psychotherapy-related content on social media. The data were analyzed using the reflexive thematic analysis method. While participants highlighted that information about psychotherapy on social media could sometimes contribute to themselves and the therapeutic process, they also reported that it could create confusion. Psychotherapists emphasized that such content could shape therapy expectations in various ways, but may also have potentially harmful effects. Both groups stated that the content might direct individuals toward psychotherapy. The findings suggest that psychology-themed content on social media can have a dual impact on individuals and their expectations of psychotherapy. Therefore, it is important for psychotherapists to structure the process by taking these expectations into consideration.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aPsikoterapi beklentileri
653 _aSosyal medya
653 _aPsikoloji temalı içerikler
653 _aTematik analiz
653 _aPsikoterapist görüşler
653 _aPsychotherapy expectations
653 _aSocial media
653 _aPsychology-themed content
653 _aThematic analysis
653 _aPsychotherapist perspectives
700 1 _aAldemir, İlknur Dilekler
_eadvisor
_9142328
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z
999 _c200465588
_d83800