000 04354nam a2200445 i 4500
001 200465729
003 TR-AnTOB
005 20251006163804.0
007 ta
008 171111s2025 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200465729
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE TSR YL’25 IŞI
100 1 _aIşık, İbrahim Aytuğ
_eauthor
_9150215
245 1 0 _aBilgisayar oyunları terminolojisinin kullanıcı deneyimi üzerine etkisi /
_cİbrahim Aytuğ Işık ; thesis advisor Arda Bülben Yazıcı.
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2025.
300 _axvii, 153 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Temmuz 2025.
520 _aBu çalışma, dijital oyunlarda kullanılan terminolojinin oyuncu deneyimi üzerindeki etkilerini ve oyun tasarımında nasıl bir erişilebilirlik aracı olarak değerlendirilebileceğini incelemektedir. Oyun dili; oyuncuların oyunu anlamlandırma, kurallara uyum sağlama ve oyun dünyasına dalma (immersion) süreçlerinde kritik bir rol oynamakta, aynı zamanda oyuncular arasında ortak bir anlam ağı oluşturarak topluluk hissini güçlendirmektedir. Ancak bu terminoloji her zaman tüm oyuncular için erişilebilir değildir; özellikle deneyimsiz oyuncular veya farklı dil/kültür gruplarından gelen bireyler için oyun içi terimler deneyimin önünde engel oluşturabilir. Araştırma kapsamında nitel ve nicel verilerin birlikte kullanıldığı karma yöntem benimsenmiştir. Battlefield V ve Rainbow Six Siege oyunları örneklem olarak seçilmiş; bu oyunlardaki terminolojik yapı analiz edilmiş ve çevrimiçi anket yoluyla oyuncuların oyun diliyle kurdukları ilişki ölçülmüştür. Bulgular, karmaşık ve bağlamsız terimlerin oyuncu deneyimini olumsuz etkileyebileceğini; ancak iyi tasarlanmış, bağlama yerleşik ve kültürel olarak uyumlu terminolojilerin hem deneyimi artırdığını hem de erişilebilirliği kolaylaştırdığını ortaya koymaktadır. Çalışma, oyun tasarımında dilin yalnızca teknik bir unsur değil; aynı zamanda deneyimsel, kültürel ve sosyal boyutları olan bir tasarım bileşeni olarak ele alınması gerektiğini vurgulamaktadır.
520 _aThis study examines how the terminology used in digital games influences player experience and how it can function as a tool for accessibility in digital game design. Game language plays a critical role in players' processes of understanding game mechanics, adapting to the rules, and immersing themselves in the game world. Moreover, it creates a shared semantic framework that fosters a sense of community among players. However, game terminology is not equally accessible to all; for inexperienced players or those from different linguistic/cultural backgrounds, ingame terms can be an obstacle to the engagement. A mixed-method was adopted in the study, where qualitative and quantitative data were combined. Battlefield V and Rainbow Six Siege games were selected as case studies; the terminological structure in these games was analyzed, and the relationship between players and the game language was measured through an online survey. The findings reveal that complex or context-free terms can negatively affect the player experience; however well-designed, contextualized, and culturally compatible terms both enhance the experience through engagement and accessibility. The study shows that terminology in game design is not only a technical element, but also an experiential, cultural, and social component that meaningfully shapes gameplay.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aOyun ve tasarımı
653 _aTerminoloji
653 _aOyuncu deneyimi
653 _aErişilebilirlik
653 _aOyun dünyasına dalma
653 _aGame design
653 _aTerminology
653 _aPlayer experience
653 _aAccessibility
653 _aImmersion
700 1 _aYazıcı, Bülben
_eadvisor
_9125906
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z
999 _c200465729
_d83941