| 000 | 03638nam a2200457 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | 200466416 | ||
| 003 | TR-AnTOB | ||
| 005 | 20251208105445.0 | ||
| 007 | ta | ||
| 008 | 171111s2024 tu ab e mmmm 000 0 tur d | ||
| 035 | _a(TR-AnTOB)200466416 | ||
| 040 |
_aTR-AnTOB _beng _erda _cTR-AnTOB |
||
| 041 | 0 | _atur | |
| 099 | _aTEZ TOBB SBE TSR YL’25 GÜM | ||
| 100 | 1 |
_aGümüşdağ, Hazal Gülten _eauthor _9151106 |
|
| 245 | 1 | 0 |
_aYapay zekâ destekli uygulamaların, iç mekân malzeme ve atmosfer tasarımına yönelik etkisi / _cHazal Gülten Gümüşdağ ; thesis advisor Esin Fakıbaba Dedeoğlu. |
| 246 | 1 | 1 | _aThe impact of artificial intelligence-supported applications on interior space material and atmosphere design |
| 264 | 1 |
_aAnkara : _bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, _c2025. |
|
| 300 |
_axiii, 127 pages : _billustrations ; _c29 cm |
||
| 336 |
_atext _btxt _2rdacontent |
||
| 337 |
_aunmediated _bn _2rdamedia |
||
| 338 |
_avolume _bnc _2rdacarrier |
||
| 502 | _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül 2025. | ||
| 520 | _aHızla gelişen yapay zekâ teknolojileri, eğitim alanında önemli bir dönüşüm yaratmakta ve sanal öğrenme, bilgi analizi, haritalama ile makine öğrenmesi gibi yöntemlerle öğretme-öğrenme süreçlerini daha hızlı ve etkili hâle getirme potansiyeli taşımaktadır. Bu dönüşümün en fazla hissedildiği alanlardan biri tasarım eğitimidir. İçmimarlık eğitiminde yapay zekâ destekli uygulamalar, öğrencilerin tasarım sürecinin farklı aşamalarında çeşitli katkılar sağlamakta. Araştırmanın amacı, yapay zekâ destekli uygulamaların içmimarlık eğitimindeki rolünü, öğrencilerin malzeme ve atmosfer tasarımı aşamalarında bu teknolojilerden yararlandığını ve bu teknolojilerin onlara sağladığı avantajları ile dezavantajlarını ortaya koymaktadır. Nitel araştırma yöntemi kapsamında literatür taraması yapılmış öğrencilere uygulanan atölye çalışması ile nicel veriler elde edilmeye çalışılmıştır. | ||
| 520 | _aRapidly developing artificial intelligence (AI) technologies are creating a significant transformation in the field of education, with methods such as virtual learning, data analysis, mapping, and machine learning holding the potential to make teaching and learning processes faster and more effective. One of the areas where this transformation is most strongly felt is design education. In interior architecture education, AI-assisted applications provide various contributions at different stages of the design process. The aim of this study is to examine the role of AI-assisted applications in interior architecture education, to explore how students benefit from these technologies during the material and atmosphere design stages, and to reveal the advantages and disadvantages they offer. Within the scope of a qualitative research method, a literature review was conducted, and quantitative data were sought to be obtained through a workshop study carried out with students. | ||
| 650 | 7 |
_aTezler, Akademik _2etuturkob _932546 |
|
| 653 | _aYapay Zeka | ||
| 653 | _aTasarım Eğitimi | ||
| 653 | _aİç Mimarlık | ||
| 653 | _aStüdyo Eğitimi | ||
| 653 | _aTasarım Süreci | ||
| 653 | _aArtificial Intelligence | ||
| 653 | _aDesign Education | ||
| 653 | _aInterior Architecture | ||
| 653 | _aStudio Education | ||
| 653 | _aDesign Process | ||
| 700 | 1 |
_aDedeoğlu, Esin Fakıbaba _eadvisor _9144141 |
|
| 710 | 2 |
_aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. _bSosyal Bilimler Enstitüsü _995247 |
|
| 942 |
_cTEZ _2z |
||
| 999 |
_c200466416 _d84628 |
||