000 03638nam a2200457 i 4500
001 200466416
003 TR-AnTOB
005 20251208105445.0
007 ta
008 171111s2024 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 _a(TR-AnTOB)200466416
040 _aTR-AnTOB
_beng
_erda
_cTR-AnTOB
041 0 _atur
099 _aTEZ TOBB SBE TSR YL’25 GÜM
100 1 _aGümüşdağ, Hazal Gülten
_eauthor
_9151106
245 1 0 _aYapay zekâ destekli uygulamaların, iç mekân malzeme ve atmosfer tasarımına yönelik etkisi /
_cHazal Gülten Gümüşdağ ; thesis advisor Esin Fakıbaba Dedeoğlu.
246 1 1 _aThe impact of artificial intelligence-supported applications on interior space material and atmosphere design
264 1 _aAnkara :
_bTOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
_c2025.
300 _axiii, 127 pages :
_billustrations ;
_c29 cm
336 _atext
_btxt
_2rdacontent
337 _aunmediated
_bn
_2rdamedia
338 _avolume
_bnc
_2rdacarrier
502 _aTez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül 2025.
520 _aHızla gelişen yapay zekâ teknolojileri, eğitim alanında önemli bir dönüşüm yaratmakta ve sanal öğrenme, bilgi analizi, haritalama ile makine öğrenmesi gibi yöntemlerle öğretme-öğrenme süreçlerini daha hızlı ve etkili hâle getirme potansiyeli taşımaktadır. Bu dönüşümün en fazla hissedildiği alanlardan biri tasarım eğitimidir. İçmimarlık eğitiminde yapay zekâ destekli uygulamalar, öğrencilerin tasarım sürecinin farklı aşamalarında çeşitli katkılar sağlamakta. Araştırmanın amacı, yapay zekâ destekli uygulamaların içmimarlık eğitimindeki rolünü, öğrencilerin malzeme ve atmosfer tasarımı aşamalarında bu teknolojilerden yararlandığını ve bu teknolojilerin onlara sağladığı avantajları ile dezavantajlarını ortaya koymaktadır. Nitel araştırma yöntemi kapsamında literatür taraması yapılmış öğrencilere uygulanan atölye çalışması ile nicel veriler elde edilmeye çalışılmıştır.
520 _aRapidly developing artificial intelligence (AI) technologies are creating a significant transformation in the field of education, with methods such as virtual learning, data analysis, mapping, and machine learning holding the potential to make teaching and learning processes faster and more effective. One of the areas where this transformation is most strongly felt is design education. In interior architecture education, AI-assisted applications provide various contributions at different stages of the design process. The aim of this study is to examine the role of AI-assisted applications in interior architecture education, to explore how students benefit from these technologies during the material and atmosphere design stages, and to reveal the advantages and disadvantages they offer. Within the scope of a qualitative research method, a literature review was conducted, and quantitative data were sought to be obtained through a workshop study carried out with students.
650 7 _aTezler, Akademik
_2etuturkob
_932546
653 _aYapay Zeka
653 _aTasarım Eğitimi
653 _aİç Mimarlık
653 _aStüdyo Eğitimi
653 _aTasarım Süreci
653 _aArtificial Intelligence
653 _aDesign Education
653 _aInterior Architecture
653 _aStudio Education
653 _aDesign Process
700 1 _aDedeoğlu, Esin Fakıbaba
_eadvisor
_9144141
710 2 _aTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
_bSosyal Bilimler Enstitüsü
_995247
942 _cTEZ
_2z
999 _c200466416
_d84628