MARC details
000 -LEADER |
fixed length control field |
03684nam a2200445 i 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
200460977 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
TR-AnTOB |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20240815145339.0 |
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
ta |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
(TR-AnTOB)200460977 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
TR-AnTOB |
Language of cataloging |
eng |
Description conventions |
rda |
Transcribing agency |
TR-AnTOB |
041 0# - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
Türkçe |
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) |
Classification number |
TEZ TOBB SBE TSR YL’24 IŞK |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Işkın, Rana |
Relator term |
author |
9 (RLIN) |
145772 |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Okul öncesi dönem çocuklarına kavram öğretiminde görsel iletişim tasarımının rolü : |
Remainder of title |
çocuk kitapları üzerinden bir inceleme / |
Statement of responsibility, etc. |
Rana Işkın ; thesis advisor Zaliha İnci Karabacak. |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
Ankara : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2024. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
xv, 132 pages : |
Other physical details |
illustrations ; |
Dimensions |
29 cm |
336 ## - CONTENT TYPE |
Content type term |
text |
Content type code |
txt |
Source |
rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE |
Media type term |
unmediated |
Media type code |
n |
Source |
rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE |
Carrier type term |
volume |
Carrier type code |
nc |
Source |
rdacarrier |
502 ## - DISSERTATION NOTE |
Dissertation note |
Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2024. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
Okul öncesi dönem çocuklarına kavram öğretimi için kullanılan kitapların görsel iletişim tasarımı öge ve ilkelerine uygun tasarlanması önem arz etmektedir. Araştırmada amaçlı örneklem olarak seçilen Bebek Üniversitesi Hikâyeli İlk Kavramlarım serisi iç ve dış yapı başlıkları altında incelenmiştir. Araştırmada kitapların tasarım ilke ve ögelerini kullanmada ortak bir dile sahip olup olmadığı ve kavramsal vurguyu yapıp yapmadığı, içerik ve resimleme ilişkisinin kurulup kurulamadığı gibi soruların cevapları içerik analizi yöntemi kullanılarak aranmıştır. İncelenen kitaplarda görsel ve dilsel öğelerin iş birliği ve kavramların hikâyeleştirilmesinde özne rolü üstlenen karakterler aracılığıyla kavramsal vurgunun sağlandığı görülmektedir. Bebek Üniversitesi serisinde ilk iki kitapta farklı bir üslup benimsenmekle birlikte genel olarak tasarım dilinin ortak olduğu ve kitapların içerik ve resimleme ilişkisine sahip olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. |
|
Summary, etc. |
It is important that the books used to teach concepts to preschool children are designed in accordance with visual communication design elements and principles. Baby University First Concept Stories series, which was selected as a purposeful sample in the research, was examined under the headings of internal and external structure. In the research, finding answers to questions such as whether the books have a common language in using design principles and elements, whether they make conceptual emphasis, whether the relationship between content and illustrations can be established, were sought using the content analysis method. In this story series examined, it is seen that conceptual emphasis is provided through the cooperation of visual and linguistic elements and the characters that play the subject role in the narration of concepts. Although a different style is adopted in the first two books of the Baby University series, it has been concluded that the design language is generally common and the books have a relationship between content and illustration. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Tezler, Akademik |
Source of heading or term |
etuturkob |
9 (RLIN) |
32546 |
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED |
Uncontrolled term |
Kavram |
|
Uncontrolled term |
Kavram öğretimi |
|
Uncontrolled term |
Görsel iletişim tasarımı |
|
Uncontrolled term |
Okul öncesi dönemi |
|
Uncontrolled term |
Çocuk kitapları |
|
Uncontrolled term |
Concept |
|
Uncontrolled term |
Concept teaching |
|
Uncontrolled term |
Visual communication design |
|
Uncontrolled term |
Preschool period |
|
Uncontrolled term |
Children's books |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Karabacak, Z. İnci |
Relator term |
advisor |
9 (RLIN) |
127581 |
710 2# - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME |
Corporate name or jurisdiction name as entry element |
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi. |
Subordinate unit |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
9 (RLIN) |
95247 |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Koha item type |
Thesis |
Source of classification or shelving scheme |
Other/Generic Classification Scheme |