Okul öncesi dönem çocuklarına kavram öğretiminde görsel iletişim tasarımının rolü : (Record no. 200460977)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 03684nam a2200445 i 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 200460977
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field TR-AnTOB
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20240815145339.0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 171111s2023 tu ab e mmmm 000 0 tur d
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER
System control number (TR-AnTOB)200460977
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency TR-AnTOB
Language of cataloging eng
Description conventions rda
Transcribing agency TR-AnTOB
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title Türkçe
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number TEZ TOBB SBE TSR YL’24 IŞK
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Işkın, Rana
Relator term author
9 (RLIN) 145772
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Okul öncesi dönem çocuklarına kavram öğretiminde görsel iletişim tasarımının rolü :
Remainder of title çocuk kitapları üzerinden bir inceleme /
Statement of responsibility, etc. Rana Işkın ; thesis advisor Zaliha İnci Karabacak.
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Place of production, publication, distribution, manufacture Ankara :
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü,
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent xv, 132 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 29 cm
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term unmediated
Media type code n
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Carrier type code nc
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2024.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Okul öncesi dönem çocuklarına kavram öğretimi için kullanılan kitapların görsel iletişim tasarımı öge ve ilkelerine uygun tasarlanması önem arz etmektedir. Araştırmada amaçlı örneklem olarak seçilen Bebek Üniversitesi Hikâyeli İlk Kavramlarım serisi iç ve dış yapı başlıkları altında incelenmiştir. Araştırmada kitapların tasarım ilke ve ögelerini kullanmada ortak bir dile sahip olup olmadığı ve kavramsal vurguyu yapıp yapmadığı, içerik ve resimleme ilişkisinin kurulup kurulamadığı gibi soruların cevapları içerik analizi yöntemi kullanılarak aranmıştır. İncelenen kitaplarda görsel ve dilsel öğelerin iş birliği ve kavramların hikâyeleştirilmesinde özne rolü üstlenen karakterler aracılığıyla kavramsal vurgunun sağlandığı görülmektedir. Bebek Üniversitesi serisinde ilk iki kitapta farklı bir üslup benimsenmekle birlikte genel olarak tasarım dilinin ortak olduğu ve kitapların içerik ve resimleme ilişkisine sahip olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Summary, etc. It is important that the books used to teach concepts to preschool children are designed in accordance with visual communication design elements and principles. Baby University First Concept Stories series, which was selected as a purposeful sample in the research, was examined under the headings of internal and external structure. In the research, finding answers to questions such as whether the books have a common language in using design principles and elements, whether they make conceptual emphasis, whether the relationship between content and illustrations can be established, were sought using the content analysis method. In this story series examined, it is seen that conceptual emphasis is provided through the cooperation of visual and linguistic elements and the characters that play the subject role in the narration of concepts. Although a different style is adopted in the first two books of the Baby University series, it has been concluded that the design language is generally common and the books have a relationship between content and illustration.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Tezler, Akademik
Source of heading or term etuturkob
9 (RLIN) 32546
653 ## - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Kavram
Uncontrolled term Kavram öğretimi
Uncontrolled term Görsel iletişim tasarımı
Uncontrolled term Okul öncesi dönemi
Uncontrolled term Çocuk kitapları
Uncontrolled term Concept
Uncontrolled term Concept teaching
Uncontrolled term Visual communication design
Uncontrolled term Preschool period
Uncontrolled term Children's books
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Karabacak, Z. İnci
Relator term advisor
9 (RLIN) 127581
710 2# - ADDED ENTRY--CORPORATE NAME
Corporate name or jurisdiction name as entry element TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
Subordinate unit Sosyal Bilimler Enstitüsü
9 (RLIN) 95247
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Koha item type Thesis
Source of classification or shelving scheme Other/Generic Classification Scheme
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Not for loan Collection code Home library Current library Shelving location Date acquired Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Copy number Date shelved Koha item type
    Other/Generic Classification Scheme Ödünç Verilemez-Tez / Not For Loan-Thesis Tezler Merkez Kütüphane Merkez Kütüphane Tez Koleksiyonu / Thesis Collection 11/06/2024   TEZ TOBB SBE TSR YL’24 IŞK TZ01677 11/06/2024 1 11/06/2024 Thesis
Devinim Yazılım Eğitim Danışmanlık tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanarak geliştirilip kurulmuştur.