Image from Google Jackets

Okul öncesi dönem çocuklarına kavram öğretiminde görsel iletişim tasarımının rolü : çocuk kitapları üzerinden bir inceleme / Rana Işkın ; thesis advisor Zaliha İnci Karabacak.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Türkçe Publisher: Ankara : TOBB ETÜ Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2024Description: xv, 132 pages : illustrations ; 29 cmContent type:
  • text
Media type:
  • unmediated
Carrier type:
  • volume
Subject(s): Dissertation note: Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2024. Summary: Okul öncesi dönem çocuklarına kavram öğretimi için kullanılan kitapların görsel iletişim tasarımı öge ve ilkelerine uygun tasarlanması önem arz etmektedir. Araştırmada amaçlı örneklem olarak seçilen Bebek Üniversitesi Hikâyeli İlk Kavramlarım serisi iç ve dış yapı başlıkları altında incelenmiştir. Araştırmada kitapların tasarım ilke ve ögelerini kullanmada ortak bir dile sahip olup olmadığı ve kavramsal vurguyu yapıp yapmadığı, içerik ve resimleme ilişkisinin kurulup kurulamadığı gibi soruların cevapları içerik analizi yöntemi kullanılarak aranmıştır. İncelenen kitaplarda görsel ve dilsel öğelerin iş birliği ve kavramların hikâyeleştirilmesinde özne rolü üstlenen karakterler aracılığıyla kavramsal vurgunun sağlandığı görülmektedir. Bebek Üniversitesi serisinde ilk iki kitapta farklı bir üslup benimsenmekle birlikte genel olarak tasarım dilinin ortak olduğu ve kitapların içerik ve resimleme ilişkisine sahip olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Summary: It is important that the books used to teach concepts to preschool children are designed in accordance with visual communication design elements and principles. Baby University First Concept Stories series, which was selected as a purposeful sample in the research, was examined under the headings of internal and external structure. In the research, finding answers to questions such as whether the books have a common language in using design principles and elements, whether they make conceptual emphasis, whether the relationship between content and illustrations can be established, were sought using the content analysis method. In this story series examined, it is seen that conceptual emphasis is provided through the cooperation of visual and linguistic elements and the characters that play the subject role in the narration of concepts. Although a different style is adopted in the first two books of the Baby University series, it has been concluded that the design language is generally common and the books have a relationship between content and illustration.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Thesis Thesis Merkez Kütüphane Tez Koleksiyonu / Thesis Collection Merkez Kütüphane Tezler TEZ TOBB SBE TSR YL’24 IŞK (Browse shelf(Opens below)) 1 Ödünç Verilemez-Tez / Not For Loan-Thesis

Tez (Yüksek Lisans)--TOBB ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Nisan 2024.

Okul öncesi dönem çocuklarına kavram öğretimi için kullanılan kitapların görsel iletişim tasarımı öge ve ilkelerine uygun tasarlanması önem arz etmektedir. Araştırmada amaçlı örneklem olarak seçilen Bebek Üniversitesi Hikâyeli İlk Kavramlarım serisi iç ve dış yapı başlıkları altında incelenmiştir. Araştırmada kitapların tasarım ilke ve ögelerini kullanmada ortak bir dile sahip olup olmadığı ve kavramsal vurguyu yapıp yapmadığı, içerik ve resimleme ilişkisinin kurulup kurulamadığı gibi soruların cevapları içerik analizi yöntemi kullanılarak aranmıştır. İncelenen kitaplarda görsel ve dilsel öğelerin iş birliği ve kavramların hikâyeleştirilmesinde özne rolü üstlenen karakterler aracılığıyla kavramsal vurgunun sağlandığı görülmektedir. Bebek Üniversitesi serisinde ilk iki kitapta farklı bir üslup benimsenmekle birlikte genel olarak tasarım dilinin ortak olduğu ve kitapların içerik ve resimleme ilişkisine sahip olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

It is important that the books used to teach concepts to preschool children are designed in accordance with visual communication design elements and principles. Baby University First Concept Stories series, which was selected as a purposeful sample in the research, was examined under the headings of internal and external structure. In the research, finding answers to questions such as whether the books have a common language in using design principles and elements, whether they make conceptual emphasis, whether the relationship between content and illustrations can be established, were sought using the content analysis method. In this story series examined, it is seen that conceptual emphasis is provided through the cooperation of visual and linguistic elements and the characters that play the subject role in the narration of concepts. Although a different style is adopted in the first two books of the Baby University series, it has been concluded that the design language is generally common and the books have a relationship between content and illustration.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Devinim Yazılım Eğitim Danışmanlık tarafından Koha'nın orjinal sürümü uyarlanarak geliştirilip kurulmuştur.