Türkiye’de eğitimin evrenselleşmesi / Mahmut Özer ; editör Tansel Mumcu.
Material type:
- text
- unmediated
- volume
- 9786052124529
- LA942
Item type | Current library | Home library | Collection | Call number | Copy number | Status | Notes | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon / Main Collection | Merkez Kütüphane | Genel Koleksiyon | LA 942 .Ö373t 2022 (Browse shelf(Opens below)) | Available | Donated by Maltepe Üniversitesi | 0064942 | |||
![]() |
Merkez Kütüphane Genel Koleksiyon / Main Collection | Merkez Kütüphane | Genel Koleksiyon | LA 942 .Ö373t 2022 c.2 (Browse shelf(Opens below)) | 2 | Available | Donated by Ahmet Yaşar Ocak | 0071632 |
Browsing Merkez Kütüphane shelves, Shelving location: Genel Koleksiyon / Main Collection, Collection: Genel Koleksiyon Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | |||||
LA942 .Ö373 2021e Eğitim üzerine söyleşiler / | LA942 .Ö373 2021e c.2 Eğitim üzerine söyleşiler / | LA942 .Ö373 2023 Türkiye'de eğitimin geleceği : eşit, kapsayıcı ve kaliteli / | LA 942 .Ö373t 2022 Türkiye’de eğitimin evrenselleşmesi / | LA942 .A83 1983 Osmanlılarda yüksek din eğitimi : medrese programları - icazetnameler, ıslahat hareketleri / | LA942 .A83 1983 Osmanlılarda yüksek din eğitimi : medrese programları - icazetnameler, ıslahat hareketleri / | LA942 .B35 1990 Türkiye'de eğitim / |
Includes bibliographical references.
Türkiye’de eğitim sisteminin son yirmi yılda çok ciddi bir gelişme gösterdiğini ulusal ve uluslararası veriler ışığında açıkça görebiliyoruz. Bu kapsamda Türkiye, 2000’li yıllardan itibaren eğitime erişimi artırmak için ve toplumun tüm kesimlerinin eğitim hizmetlerinden yararlanabilmesi amacıyla büyük bir dönüşüm sürecine girmiştir. Bu dönüşümü gerçekleştirmek için Milli Eğitim Bakanlığı bütçesi ile birlikte eğitim yatırımları önemli ölçüde artırılmış, sosyal destek programları uygulanmış ve Türkiye geneline yayılmıştır. Tüm yatırımların ve çabaların sonucu olarak eğitimin kitleselleşmesi ve evrenselleşmesi sonrasında bu durumdan en fazla yararlananlar da toplumun sosyo-ekonomik olarak görece dezavantajlı kesimleri olmuştur. ekonomik olarak görece dezavantajlı kesimleri olmuştur. Bununla birlikte üniversiteye girişte katsayı uygulamasının ve başörtüsü yasağının sonlandırılması, seçmeli derslerin çeşitlendirilmesi başta olmak üzere eğitim sisteminde kapsayıcılığı artıran adımlar atılmıştır. Dolayısıyla, bu dönem evrenselleşmeyle birlikte eğitimin demokratikleşmesi bağlamında da oldukça önemli bir evredir.
Türkiye’de eğitim sistemi büyük çabalarla ve yatırımlarla güçlendirilmiş olmasına rağmen, yapılan bu iyileştirmelerin toplumdaki görünürlüğünün yeterli olmadığı ve yeterince bilinmediği açıktır. Bu nedenle bu kitapta eğitim sistemimizdeki son 20 yıldaki gelişmeleri ana hatlarıyla değerlendirmek istedim. Bunu yaparken amacım, bu iyileştirmelerin sonuçlarını nesnel bir şekilde ulusal ve ulus-lararası verilere dayalı olarak değerlendirmektir. Bu kitabın, okullar arası başarı farklarını azaltacak ve dolayısıyla eğitimde fırsat eşitliğini artıracak yeni eğitim politikalarının oluşturulabilmesine katkı sunmasını diliyorum.
There are no comments on this title.